ماجراهای خانه ای که شاهد شبیه سازی کنکور بود/ پدر و مادر فاطمه از همراهی هایشان می گویند

   فاطمه فاضلی فرد دختر خرم آبادی که رتبه ششم کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرد در گفتگو با مهر از ماجراهای خانه ای می گوید که بارها شاهد شبیه سازی کنکور بوده و پدر و مادری که از همراهی هایشان هیچ گاه نکاسته اند. به گزارش لکنا به نقل از مهر، […]

IMG11460505

 

 فاطمه فاضلی فرد دختر خرم آبادی که رتبه ششم کنکور سراسری در گروه آزمایشی علوم تجربی را کسب کرد در گفتگو با مهر از ماجراهای خانه ای می گوید که بارها شاهد شبیه سازی کنکور بوده و پدر و مادری که از همراهی هایشان هیچ گاه نکاسته اند.

به گزارش لکنا به نقل از مهر، فاطمه فاضلی فرد دختر خرم آبادی که در آزمون سراسری سال 93 در گروه آزمایشی علوم تجربی رتبه ششم کشوری و رتبه چهارم منطقه ای و همچنین در گروه آزمایشی زبان انگلیسی حائز رتبه 14 شده است این روزها نقل بسیاری از مجالس و محافل و سوژه گفتگوی بسیاری از مردم، دانش آموزان و دانشجویان لرستان است.

آدرس منزل این دخترجوان نخبه را پیدا می کنیم تا برای گفتگویی کوتاه مهمان خانه اش شویم، نزدیک منزل آقای فاضلی که می شویم متوجه شدیم که چندین دقیقه است داخل کوچه منتظرمان بوده اند به رسم مهمان نوازی و خونگرمی همیشگی مردم لرستان با لبخند و خوشرویی به استقبالمان آمدند و ما لحظاتی بعد وارد یک خانه ساده و صمیمی شدیم.

50 ساعت درس خواندن در طول هفته

سوژه این گفتگو متولد 1375 بوده و در دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان خرم آباد تحصیل کرده است. در خانواده ای فرهنگی بزرگ شده و دو برادر دارد و می گوید از سال دوم دبیرستان درس خواندن برای کنکور را با هدف کسب رتبه مناسب و تحصیل در دانشگاه تهران آغاز کرده است.

فاطمه فاضلی فرد در خصوص نحوه درس خواندن و ساعات مطالعه اش در طول این مدت به خبرنگار مهر می گوید: از تابستان سال گذشته به صورت کاملا جدی درس خواندن برای کنکور را آغاز و در طول این مدت روزانه هفت تا هشت ساعت درس می خواندم.

حرفهایش را ادامه می دهد: به طور میانگین می توان گفت در هر هفته 45 تا50 ساعت از وقت من صرف درس خواندن برای کنکور می شد. ضمن اینکه در این مدت من در مقطع پیش دانشگاهی مشغول تحصیل بودم و در هر هفته چهار روز را نیز به مدرسه می رفتم.

وی عنوان می کند: در ماه های آخر و از اردیبهشت ماه سال جاری در هر روز حدود 9 تا 10 ساعت درس می خواندم و در خرداد ماه این ساعات را کمتر کرده و بیشتر وقت خود را صرف تست زنی و انجام آزمون های سال های گذشته کنکور سراسری می کردم.

 هر دو روز یکبار آزمونی را در منزل برگزار می کردیم

رتبه ششم آزمون سراسری 93 حالا از اضطراب و تلاشش در ماه ها و روزهای آخر کنکور سراسری می گوید: از آغاز خرداد ماه هر دو روز یکبار یا روزی یکبار آزمونی را در منزل برگزار می کردم و در آن عین شرایط آزمون را شبیه سازی می کردم یعنی با کفش، لباس، صندلی معمولی، گرمی هوا و اندکی سر و صدا از خودم آزمون می گرفتم و همین باعث شد که من در روز آزمون از حیث شرایط برگزاری آزمون و شرایط روانی و فیزیکی مشکلی نداشته باشم.

فاضلی فرد در خصوص شرایط روز آزمون نیز گفت: بعد از ترک جلسه آزمون به طور کامل از آزمون راضی نبودم چون آزمون در حوزه ما با پنج تا هفت دقیقه تاخیر آغاز شد و همین امر باعث شد که تمرکز و آمادگی ذهنی من کمی به هم بخورد بنابراین چندان فکر نمی کردم که رتبه ششم را کسب کنم.

فاضلی فرد در آزمون سراسری 93 در درس فیزیک 100 درصد، زیست 95 درصد، شیمی 87 درصد، ریاضی 67 درصد، عربی، معارف اسلامی و زبان انگلیسی 89.4 درصد  و درس ادبیات 85 درصد از سوالات آزمون را پاسخ داده است.

دعاهای ایام فاطمیه

رتبه ششم کنکور سراسری تنها سرگرمی و تفریحش را گردش و پیاده روی عصرهای جمعه با مادرش می داند و می گوید: در مدت یکسال با توجه به اینکه اوضاع  منزل خوب بود و در آن آرامش داشتم به کتابخانه نمی رفتم و درمنزل درس می خواندم و هیچگاه به قصد تفریح و وقت گذرانی از اینترنت استفاده نکردم فقط بعضی اوقات از آزمون های آنلاین درس زیست شناسی که تالیف رتبه های برتر کنکور سنوات گذشته بود شرکت می کردم.

این نوجوان نخبه لرستانی موفقیتش را مدیون محبت های خانواده و کمک دبیران و اولیا مدرسه می داند و می گوید: در مدرسه شرایط بسیار خوبی برای رقابت وجود داشت و چند رقیب تحصیلی جدی در مدرسه داشتم که همگی آنها آزمون های آزمایشی مرا پیگیری می کردند و اگر ترازم در آزمون بد می شد مرا دلجویی می کردند و همین باعث می شد که برای آزمون های بعدی آماده تر و مشتاق تر شوم.

فاطمه فاضلی در خصوص نقش معنویت و توکل به خداوند در موفقیتش به مهر گفت: دلگرمی به خداوند و راز و نیاز با او در زمان دلهره و خستگی نقش غیر قابل انکاری در روحیه من و کسب این رتبه دارد تا جایی که من در ایام فاطمیه که در منزل خود مراسم داشتیم گاهی اوقات به مادرم کمک می کردم ولی کمتر در مهمانی ها و تفریحات خانوادگی شرکت می کردم.

آرزویی برای خدمت به مردم مناطق محروم لرستان

وی موفقیتش را مرهون لطف خداوند می داند و می گوید: من هرگز لطف خداوند را فراموش نمی کنم چون اگر این لطف الهی را فراموش کنم به خودم ظلم کرده ام و تلاش می کنم که هرگز تخصص را از تدین جدا نکنم.

فاضلی فرد در ادامه می گوید که تحت هیچ شرایطی به رفتن از کشور فکر نمی کند چون آب و خاک کشورش را از هر جای دنیا بیشتر دوست دارد و باید دین خود را به این مملکت و مردم ادا کند.

هدفش ادامه تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه تهران است و معتقد است که باید به مردم مناطق محروم لرستان کمک و خدمت کند و برای همین پس از پایان دوران تخصص به لرستان باز می گردد.

از آروزهای دوران کودکی اش سوال می کنم و او در پاسخ می گوید: در کودکی آرزو داشتم که مهندس برق شوم اما بعدها که به رشته پزشکی علاقه پیدا کردم تصمیم گرفتم که در دبیرستان رشته علوم تجربی را بخوانم.

پدر رتبه تک رقمی کنکور از دغدغه هایش می گوید

پدر فاطمه فاضلی دبیر عربی است و می گوید با شناختی که از فرزندش داشته مطمئن بوده است که فاطمه در آزمون سراسری موفق می شود برای همین با همکاری همسرش سعی کرده شرایط آرام و مناسبی برای درس خواندن فاطمه در منزل مهیا کند.

او می گوید: در دبیرستان های زیادی تدریس کرده و گاهی اوقات دانش آموزانی داشته که بسیار با هوش و مستعد بوده اند اما به دلیل شرایط نامساعد مالی و خانوادگی در ادامه تحصیل با مشکل مواجه بودند و امیدوار است که شرایط برای تحصیل این دانش آموزان فراهم شود زیرا اگر از این استعدادهای آنان به درستی استفاده شود به یقین به سمت و سویی دیگر کشیده می شوند.

سمیه رحمتی مادر فاطمه فاضلی فرد دانش آموز نخبه لرستانی که از شادی در پوست خود نمی گنجد نیز به مهر می گوید: از زمانی که فاطمه کودک بود به استعداد و هوش بالای وی پی برده بودم و همیشه سعی می کردم با او دوست باشم و در مشکلات تحصیلی به وی کمک کنم.

وی ادامه داد: گاهی اوقات که فاطمه خسته می شد و یا پس از آزمون های آزمایشی اش تراز و رتبه خوب کسب نمی کرد با او صحبت می کردم و او قانع می شد که باید برای آزمون های بعدی اش بیشتر تلاش کند.

او فاطمه را مایه افتخار خانواده اش می داند و از زحمات همه دبیران و معلمان او تشکر می کند و می گوید: امیدوارم فرزندم بتواند پاسخ این همه مهربانی و زحمت دبیران ومعلمانش را به خوبی بدهد و در آینده فرد مفیدی برای مردم و جامعه اش باشد.

حرفهایمان با دعاهای خیر پدر بزرگ کهنسال فاطمه و بدرقه گرم خانواده اش به پایان می رسد و منزل آقای فاضلی را ترک می کنیم. این روزها لرستان به دختران خود که نامش را در کشور بلندآوازه کرده اند می بالد تا هر روز امیدواری مان به بالا رفتن و ارتقای فرزندان دیار لرستان بیشتر از گذشته شود.