دیدار مدیر آموزش و پرورش و مسئول نهضت سواد آموزی کوهدشت با مدیران مدارس عشایری

به گزارش لکنا، جلسه مدیر آموزش و پرورش و مسئول نهضت سواد آموزی کوهدشت با مدیران مدارس عشایری، در خصوص پالایش اسمی بی سوادان و نحوه ی تشکیل و نظارت بر کلاس های سوادآموزی در مناطق عشایری تشکیل شد.     بهمن نریمانی مدیر آموزش و پرورش کوهدشت در همین رابطه افزود: شهرستان کوهدشت رتبه […]

به گزارش لکنا، جلسه مدیر آموزش و پرورش و مسئول نهضت سواد آموزی کوهدشت با مدیران مدارس عشایری، در خصوص پالایش اسمی بی سوادان و نحوه ی تشکیل و نظارت بر کلاس های سوادآموزی در مناطق عشایری تشکیل شد.

 

IMG_1137

 

بهمن نریمانی مدیر آموزش و پرورش کوهدشت در همین رابطه افزود: شهرستان کوهدشت رتبه ی اول بی سوادی استان را دارد و بیشترین آمار بی سوادی در این شهرستان نیز مربوط به مناطق عشایری است. در این مناطق به دلیل گستردگی و صعب العبور بودن بیشترین میزان بی سوادی وجود دارد و سنگینی بار بیشتر احساس می شود. ایشان ادامه داد: ما هم وظیفه ی شرعی و دینی داریم و هم وظیفه ی قانونی که در راستای ریشه کن کردن بی سوادی گام برداریم. در همین راستا پالایش اسمی بی سوادان که بر عهده ی مدیران مجتمع ها و مدارس است، شناسایی والدین بی سواد و باسواد کردن آن ها با روش های موجود اموری مهم و ضروری هستند. در بحث صحت سنجی نیز مشکلاتی داشته ایم که نظارت بیشتر مدیران را می طلبد.

 

IMG_1134

 

محمودیان، مسئول اداره ی سواد آموزی کوهدشت نیز در ادامه ی این نشست، از توجه مدیریت آموزش و پرورش شهرستان به مسأله سوادآموزی تشکر کرد و به بیان شیوه های پالایش اسمی و شناسایی بی سوادان در مناطق عشایری پرداخت. وی با اشاره به عدم صدور گواهی بی سوادی برای متقاضیان ادامه داد: در سال 94 یارانه افراد بی سواد مسدود می شود و تا زمان سواددار شدن آن ها قابل برداشت نخواهد بود. محمودیان همچنین خواستار بازدید مستمر مدیران مجتمع و معاونین آموزگار مدارس عشایری از کلاس های نهضت سوادآموزی در این مناطق شد.