سرخط خبرها
امروز: شنبه, ۳۰ دی , ۱۳۹۶ | ۰۸:۲۵:۲۹آخرین بروزرسانی : ۱۳۹۶/۱۰/۲۷ ،‌ ۰۸:۱۰
۱۱ تیر ۱۳۹۳در ۱۲:۱۹ ب.ظ تعداد بازدید: 2,296 بازدید کد خبر:23647 چاپ خبر

مسئوليني كه از آمپول مي‌ترسند!

0

  مسئوليني كه از آمپول مي‌ترسند! حسین ناصری گریه كردن بچه‌ها در مطب‌‌ها و کلینیک‌های درمانی هنگام تزریق آمپول، تصویر آشنایی است. گاهی به‌عنوان پدر  يا مادر هر چه فکر می‌کنید متوجه نمی‌شوید چه‌طور مي‌توان با واکنش‌های غیرمنطقی و غیرطبیعی یک بچه كه حتی نمي‌گذارد سوزن آمپول هم به بدنش نزدیک شود مقابله نمود. با […]

عکس-خودم

 

مسئوليني كه از آمپول مي‌ترسند!

حسین ناصری


گریه كردن بچه‌ها در مطب‌‌ها و کلینیک‌های درمانی هنگام تزریق آمپول، تصویر آشنایی است. گاهی به‌عنوان پدر  يا مادر هر چه فکر می‌کنید متوجه نمی‌شوید چه‌طور مي‌توان با واکنش‌های غیرمنطقی و غیرطبیعی یک بچه كه حتی نمي‌گذارد سوزن آمپول هم به بدنش نزدیک شود مقابله نمود.

با اين مقدمه مي‌خواهيم نقطه اشتراك واكنش بعضي از مسئولين نسبت به مطالب رسانه‌ها با آمپول هراسي بچه‌ها را با هم مرور كنيم.

اولين نقطه اشتراك اين دو مورد آن است كه هم آمپول و هم مطالب رسانه‌ها به ترتيب براي بچه‌ها و مسئولين مفيد مي‌باشند.  بچه‌ها اگر قدرت تشخيص داشته باشند و بفهمند كه آمپول چه‌قدر براي درمان بيماري آن‌ها مفيد است ديگر از آمپول نمي‌ترسند. هم‌چنين اگر بعضي از مسئولين سواد آن را داشته باشند كه نقد رسانه‌ها چه‌قدر مي‌تواند به موفقيت آن‌ها كمك بكند حتماً در مقابل رسانه‌ها جبهه‌گيري نكرده و رابطه خود با رسانه‌ها را اصلاح خواهند نمود.

 

ampool harasi

درمان آمپول هراسي مراحلي دارد كه شرح آن در اين وجيزه نمي‌گنجد. راهكار عملي براي مقابله با ترس مسئولين از رسانه‌ها بسیار شبیه درمان آمپول هراسي است. مسئولين مربوطه بايد رسانه‌ها را مشاوران دلسوز و از جنس خود بدانند و هر از چند گاهي با رسانه‌ها نشست‌هاي مطبوعاتي برگزار كنند. خبرنگاران را با آغوشي باز پذيرا باشند و به رسانه‌ها اجازه بدهند به‌راحتي در مورد عملكرد‌شان نقد كنند و از نكته نظرات آن‌ها در راستاي اصلاح ساختار سازماني خويش نهايت استفاده را بنمايند.

راه برخورد با خطای یک رسانه نباید توقیف آن رسانه باشد. اگر جلوی شعور و فهم سیاسی در جامعه را بگیریم جامعه مرده می‌شود. شكايت از رسانه‌ها و فيلتر كردن آن‌ها كوتاه‌ترين و بدترين راه برخورد با ركن چهارم دموكراسي است و باعث خمودگي و عقب‌ماندگي در جامعه خواهد شد. البته رسانه‌ها در مطالب‌ و گزارشات خود بايد حريم قانوني را رعايت نموده و دقت كنند تا اخبار و اطلاعات شفاف و واقعي در اختيار مردم قرار بگيرد.

ميزان سعه‌ی صدر مسئولين در برخورد با رسانه‌ها كم است و همین موجب می‌شود که بسیاری از رسانه‌ها با مشكل مواجه شوند. متأسفانه در شهرمان بعضي از مسئولين تحمل شنيدن هيچ‌گونه انتقاد و پيشنهادي را ندارند و با كوچك‌ترين انتقاد از حوزه مديريتي‌شان جبهه‌گيري نموده و به جاي حل مسأله سراغ پاك كردن صورت مسأله مي‌روند. به جرأت مي‌توان گفت؛ برخورد غم‌انگيز بعضي از مسئولين نشان از نبود شايستگي و ظرفيت آن مسئول دارد. مسئولين بايد در برابر مردم پاسخ‌گو باشند، چرا كه رسالت قبول مسئوليت در جمهوري اسلامي پاسخ‌گو بودن است نه رياست.  

ما بارها خدمات ارزنده و شايسته مسئولين و نظام را انعكاس داده‌ايم، اما مسئولين نبايد روزنامه‌ها و سايت‌ها را با شبكه‌ها تبليغاتي و صفحات نيازمندي روزنامه‌ها اشتباه بگيرند.

رسانه‌ها در جامعه نقش يك ديده‌بان را دارند و كساني كه بخواهند اين چشمان هميشه بيدار مردم را از سر راه بر دارند؛ به آرمان‌هاي مقدس نظام اسلامي پشت پا زده و خلاف راه امام و شهدا عمل مي‌كنند.

رسانه‌اي که در مقابل كمبودها و كاستي‌ها واکنش نشان ندهد، مريض است. مسئولين رسانه‌ها و خبرنگاران متعهد نبايد از كم لطفي و سنگ‌اندازي افراد بي‌منطق بترسند و تلاش كنند تا به نحو شايسته‌تري انجام وظيفه نمايند. اين عرصه نيروهاي ارزشي، دلسوز، توانمند و مقتدري را مي‌طلبد كه بر سر منافع نظام و مردم با هيچ چيز معامله نكنند. پس لازم است نيروهاي اين جبهه خود را به سلاح تقوا و علم مجهز نموده تا كه به اميد خدا بتوانند ادامه دهندگان راه روشن امام خميني (ره) و سربازان لايقي براي مقام معظم رهبري باشند.

 

 

 

برچسب‌ها

دیدگاه

  1. سید نورعالی جعفری

    آفرین بر آقای ناصری ، نوشته ی زیبایی بود.

    [پاسخ]

  2. جناب آقای ناصری ، از مطلب زیبایتان استفاده کردیم.

    [پاسخ]

  3. حمید آزادبخت مدیر سایت لرستان فردا

    جناب ناصری عزیز مطلب جالبی بود استفاده کردیم قربان

    [پاسخ]

  4. حسین ،بوره دمت بکومی،ای کت کوته مونه مایجی،دیه که وتمه. سلام برجناب ناصری انشاالله در پاسداری از امانت بزرگ امام وشهیدان مثل همیشه از سابقون باشی.

    [پاسخ]

    ز.م در :

    اری ولا راسه موشین

    [پاسخ]

  5. مسولین سالم ودلسوز از نقدکارشناسانه وبیان کاستی هابه وسیله رسانه ها نباید ترس ونگرانی داشته باشند وسریع وعجولانه به شکایت متوسل شوند بلکه بهتر است از نقد استقبال نموده وآن راقدر دانسته ودر صددجبران کم کاری خودباشند .با تشکر از حسین ناصری.

    [پاسخ]

  6. متاسفم که کامنت هایی که به سود خودتان نیست را درج نمی کنید

    [پاسخ]

  7. درود حسین عزیز
    انچه شما بیان داشتید واقعیت و دردی است که جامعه امروز ما با آن روبروست

    [پاسخ]

  8. جناب ناصري
    ضمن عرض سلام
    به خاطر هوش و زکاوت در تمثيلي که به کار برديد بايد شما را تحسين نمود
    ولي فراموش نکنيد که اينگونه مسئولين با هدف موفقيت در راستاي وظيفه اشان نيامده اند
    يا اينکه وظيفه اشان را چيز ديگري ميپندارند که بايد با چنگ ودندان آن را حفظ کنند
    ان شاء الله هدفشان حفظ ارزشهاي انقلاب و پاسداري از خون هزار شهيد وجانباز اين ميهن سرافراز باشد
    که خداي نکرده غير از اين باشد شاهدحذف نيروهاي انقلابي رزمنده وخانواده هايشان وتضعيف آرمان هاي بزرگ امام راحل (ره)ومقام معظم رهبري خواهيم بود.

    [پاسخ]

  9. سلام
    از حضور و ابراز لطف دوستان عزيز بسيار خوشحال و ممنونم

    [پاسخ]

  10. سلام و درود بر جناب آقای ناصری، مطلب زبیایی بود استفاده کردیم. مسئولینی می ترسند که صندلی خدمت را با صندلی قدرت اشتباه گرفته اند. به امید روزی که همه ی مسئولان، دلسوز و خدمتگزار نظام جمهوری اسلامی و مردم عزیز باشند. ان شاءالله

    [پاسخ]

  11. جناب آقای ناصری باسلام
    بسیارخوب بودهرمدیردوچشم بیشترنداردبانقددلسوزانی چون حضرتعالی درواقع مدیرباصدهاچشم می توانداززاویه های مختلف مشکلات سازمان رارصدکندواین به نفع مدیریت است البته اگرمدیرهدفش خدمت باشد

    [پاسخ]

بیان دیدگاه

عکس/ فیلم/ صوت
«کافه کشکان»
تبلیغات و پیام ها
سایت های مرتبط