پلیس فتای کوهدشت: هشدارهای فضای مجازی

  1-همواره مراقب باشید تا هیچ گونه اطلاعاتی در مورد خود یا افراد خانواده خود را هرگز در اینترنت منتشر نکنید. ۲-به یاد داشته باشید که روی اینترنت ، مردم می توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اعتماد شما را جلب نمایند هرگز حرف های آنها را باور نکنید […]

21513_262

 

1-همواره مراقب باشید تا هیچ گونه اطلاعاتی در مورد خود یا افراد خانواده خود را هرگز در اینترنت منتشر نکنید.
۲-به یاد داشته باشید که روی اینترنت ، مردم می توانند وانمود کنند که شخص دیگری هستند و با ایجاد ارتباط طولانی اعتماد شما را جلب نمایند هرگز حرف های آنها را باور نکنید .
۳- به یاد داشته باشید دوستی اینترنتی ، روابط و گفتگوها هرگز نمی توانند مانند گفتگو با یک شخص واقعی باشد اگر نیاز به صحبت کردن دارید سعی کنید با دوستان واقعی خود و یا افراد خانواده خود صحبت کنید.
۴- در مورد کسانی که درباره اطلاعات شخصی شما پرسش می کنند بسیار مراقب باشید و در صورت امکان در اولین فرصت ارتباط را قطع کنید .
۵- هرگز فکر نکنید آدم هایی که در اینترنت با انان دوست می شوید مانند دوستان واقعی شما خواهند بود، اینگونه دوستی ها بطور معمول بدون اطلاع درست و بر پایه دروغ و فریب هستند.
۶-هرگز عکس های خصوصی خود را روی اینترنت قرار ندهید و هرگز عکس های خود را برای کسانی که نمی شناسید از طریق رایانه ارسال نکنید .
۷- هرگز رمز های عبور خود را به افراد غریبه ندهید و مطمئن شوید رمز عبورتان چیزی باشد که دیگران ندانند .
۸- هرگاه رایانه خود را برای کاری رها می کنید ، آن را در حالت lock قرار دهید و یا در ویندوز xp آنرا logoff کنید ، حتی اگر رایانه را برای چند دقیقه تنها می گذارید این زمان برای سرقت اطلاعات شما کافی می باشد.
۹- هیچگاه در دسکتاپ رایانه خود یک میانبر به اطلاعات شخصی و محرمانه قرار ندهید ، چون این کار سبب می شود خرابکاران در کوتاهترین زمان ممکن به اهداف خود دست یابند.
۱۰-وقتی از رایانه خود استفاده نمی کنید ، اتصال خود با اینترنت را قطع کنید ، کسانیکه از فن آن وری dsl یا Ad sl یا اینترنت با سرعت بالا استفاده می کنند معمولا مدت زیادی رایانه خود را در این وضعیت قرار می دهند که خطرپذیری بالایی دارد چون خرابکاران و ویروس ها بطور دائم شبکه ها و اینترنت را برای شناسایی رایانه قربانی اسکن می کنند و حال اگر رایانه شما مدام به اینترنت متصل باشد احتمال نفوذ به آن بسیار بیشتر است.
۱۱- زمانیکه به اینترنت متصل هستید از فعال بودن دیوار آتش (فایروال) خود اطمینان حاصل کنید .
۱۲- اطلاعات شخصی از قبیل آدرس یا شماره حساب بانکی یا شماره کارت اعتباری را در نامه ها و پست های الکترونیکی وارد نکنید یا آنها در بخش های خواسته شده در یک پایگاه اطلاع رسانی غیرایمن وارد نکنید بنابراین همیشه قبل از دادن این اطلاعات مطمئن شوید در یک پایگاه ایمن هستید و بعد شماره کارت اعتباری خود را برای خرید وارد کنید ، تشخیص یک پایگاه ایمن از غیرایمن معمولا بسیار ساده است زیرا یک سرور ایمن با https:// در نوار آدرس ظاهر می شود و حال آنکه یک سرور غیرایمن با http:// شروع می شود سرورهای ایمن اطلاعات شما را به رمز در می آورند بنابراین هیچکس به غیر از شما و رایانه ای که در سمت دیگر است نمی توانند این اطلاعات را دریافت کند .
۱۳- گاهی اوقات یک کلاهبردار شما را به وب گاه یک سازمان حقیقی هدایت می کند ، اما سپس یک صفحه بازشوی غیرمجاز ساخته شده توسط کلاهبردار با کادرهای خالی ظاهر می شود تا بدین شکل اطلاعات شخصی شما را کسب نماید ، اگر شما جاهای خالی را پر نمایید اطلاعاتتان تقدیم کلاهبردار خواهد شد ، نرم افزار مسدودکننده منوهای پاپ آپ را نصب نمائید که به پیشگیری از این نوع حملات کمک می کنند .

 

پلیس فتای شهرستان کوهدشت