انتخاب عسگری، رئیس حوزه ی کوهدشت و پلدختر، به عنوان یکی از شش رئیس حوزه ی برتر کشور بانک ملی ایران

  دکتر عبدالناصر همتی مدیریت عامل بانک در همایش دو روزه روسای حوزه ها وشعب اصلی بانک در بابلسر حضور پیدا کرده و با ایراد سخنانی ضمن تشریح وضعیت بانک ملی ایران ، تاکید کرد : با همت دوستان و اراده ای که در کارکنان وجود دارد ، این بانک همچنان بانک برتر کشور باقی […]

faraznews.com-15_lozbati

 

دکتر عبدالناصر همتی مدیریت عامل بانک در همایش دو روزه روسای حوزه ها وشعب اصلی بانک در بابلسر حضور پیدا کرده و با ایراد سخنانی ضمن تشریح وضعیت بانک ملی ایران ، تاکید کرد : با همت دوستان و اراده ای که در کارکنان وجود دارد ، این بانک همچنان بانک برتر کشور باقی خواهد ماند و قطعاً جایگاه واقعی خود را پیدا کرده و با همراهی دوستان این جایگاه را حفظ و ارتقاء خواهد داد.

به گزارش لکنا به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران رئیس هیات مدیره بانک در ادامه اظهار داشت : بانک یک بنگاه اقتصادی است و باید سودآور باشد. ریاست محترم جمهور ، دولت محترم و وزارت محترم امور اقتصادی و دارائی حامی و پشتیبان بانک ملی ایران هستند و انشاء ا… با ساماندهی که در حال انجام است بدهی های دولت به تدریج پرداخت و سرمایه بانک افزایش خواهد یافت.

دکتر همتی موضوع مطالبات معوق را مهم ترین مسئله بانک دانسته و ضمن غیرقابل پذیرش خواندن حجم مطالبات ، اظهار داشت : در تلاش هستیم تا با استفاده از اهرم های قانونی و طراحی راهکارهای تشویقی برای همکاران ، هرچه سریعتر ، مطالبات معوق وصول و به نتیجه برسیم.

مدیــرعامـــل بانــک با تاکید بر جذب منابع ارزان قیمت و افزایش سپرده های قرض الحسنه اظهار داشت : تجدید نظر در برنامه ها ، رفتار ، کردار و عملکرد واحدها و همکاران الزامی است. باید دیدگاه های گذشته را رها کنیم و قبول کنیم که شرایط سیستم بانکی کشور تغییر کرده است و با سیاست ها و روش های قبلی به نتیجه نمی رسیم. باید برنامه هایی طراحی و پیشنهاد شود که عملیاتی باشد لذا تجربه و ابتکار همکاران واحدهای صف بویژه مسئولان حوزه ها بسیار موثر خواهد بود.

مدیرعامل و ریاست هیئت مدیره در ادامه این همایش در یک محیط صمیمی و دوستانه به پرسش های متعدد همکاران پاسخ داد.

در این همایش دو روزه چندین پانل با موضوعات مختلف بانکی و با مشارکت موثر روسای حوزه ها و شعب اصلی برگزار شد. در نخستین پانل این همایش که در روز اول تشکیل شد خواجه حسنی معاون بانک به اتفاق محمدی ، کریمی و لهرابیان مدیران امور شعب مناطق سه گانه کشور به ایراد سخن پرداخته و به پرسش های همکاران پاسخ دادند.

نشست گروه اعتباری بانک با مدیریت دکتر فطانت یکی دیگر از مهم ترین پانل های این همایش بود که بدلیل مشارکت فعال همکاران و استمرار بحث های مطروحه ، در چند نوبت با تمدید زمان مواجه شده و عملاً تا ظهر روز اول همایش ادامه پیدا کرد و طی این نشست طولانی معاون بانک به اتفاق شهبازی مدیر امور اعتباری و تقی ملا ، نیک قلب و خاتـــون فرد روسای ادارات اعتــــبارات ، سرمایـــه گذاری و اعتـــبارسنجی مشتریان ، به پرسش های متعدد روسای حوزه هاپیرامون پرسش های مختلف بسته سیاست های تسهیلاتی بانک پاسخ گفتند.

دامغانیان دیگر معاون بانک که نظارت بر بخش حقوقی و وصول مطالبات معوق را بر عهده دارند ، پانل اول بعد از ظهر نخستین روز این همایش را آغاز کردند. آزادی و ایرج پور مسئولان ادارات کل حقوقی و دعاوی و وصول مطالبات معوق ، هیات همراه این عضو هیات مدیره بودند که پس ازایراد سخن واعلام نقطه نظرات واحدهای متبوع خویش به پرسش های مطرح شده پاسخ دادند.

پانل گروه بازرسی متشکل از سیف مدیر امور بازرسی ، نخعی رئیس اداره کل بازرسی و حسابرسی در نیمه دوم روز اول همایش برگزار شد. پس از سخنانی که توسط این همکاران بیان گردید سام ، معاون اداره بازرسی و حسابرسی به معرفی سامانه روسای حوزه ها پرداخت. این سامانه از نرم افزارهای نظارتی و اطلاعاتی برای بهبود عملکرد و تسریع اقدامات و تعمیق نظارت الکترونیک در واحـــدها طـراحی و عملیاتی شده است. این نشست نیز در پایان پاسخگوی پرسش های مطرح شده بود.

نشست معاونت امور انفورماتیکی ( IT ) و ادارات ذیربط ، آغاز گر روز دوم این همایش بود که با سخنان دکتر فاطمی ، معاونت بانک ، قیطاسی مدیر امور طرح و برنامه و انبیائی مدیریت شرکت داده ورزی سداد به بررسی حوزه ماموریت خویش پرداختند و پاسخگوی پرسش های همکاران بودند. ایجاد تحول در ساختار تشکیلاتی اداره انفورماتیک و خدمات نوین از جمله مباحث این پانل بود.

معاونت های پشتیبانی ، ارزی ، مالی و منابع انسانی، حسین زاده معاونت امور پشتیبانی به اتفاق شفیعی و سعادت مسئولان ادارات کل کارپردازی و مهندسی و املاک پانل بعدی این همایش را برگزار کردند و طی سخنان کوتاهی موضوعاتی از قبیل تفویض اختیار ، پولرسانـی و خرید خودرو و تامین دستگاه های پول شمار ، بازسازی شعب ، اقاله ملک و … تشریح کرده و توضیحات لازم را ارائه دادند.

امور ارزی بانک عنوان پانل دیگر این همایش بود که توسط پناهی معاون ارزی ، به همراه اسدی و بخارائی روسای ادارات اموربین الملل و خارجه برگزار شد و ضمن تشریح فعالیت ارزی بانک ، نحوه فعالیت ارزی با وجود مشکلات موجود را تشریح کردند.

پایان سال مالی ، قیمت تمام شده خدمات و سود و زیان بانک عناوین اولین مباحثی بود که توسط شاهباز معاونت امور مالی ، مطرح شد. در نشست مذکور با توجه به چشم انداز پایان سال ، راهکارهای لازم در خصوص نحوه هزینه کرد بودجه ارائه شد. دیگر مباحث مورد علاقه روسای حوزه ها توسط صفرزاده ، شفیعی ، تکبیری و شکری زاده مسئولان ادارات کل حسابداری و مدیریت آمار ، نظارت بر شرکت ها ، پایاپای اسناد و خزانه مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

پانل معاونت منابع انسانی ، نشست دیگر همایش روز دوم همایش روسای حوزه ها بود که در این نشست موضوعاتی نظیر جذب نیرو ، کسر کادر و استراتژی اصلاح ساختار منابع انسانی تشریح شد. ایزدی معاون منابع انسانی به اتفاق کامکار صالحی و پشوتن روسای ادارات کل آموزش و سرمایه انسانی و خــسروی معاون اداره رفاه کارکنان به همراه بمانـــی مدیر عامل شرکت خدماتی تدارک در این پانل حضور داشتند و ضمن تاکید بر افزایش کیفیت دوره های آموزشی و ساماندهی امور رفاهی ، توضیحات لازم را ارائه دادند.

عبداله زاده مدیر امور حراست نیز در این همایش حضور داشته و با ایراد سخنانی به موضوع ضرورت ایجاد آرامش در سازمان اشاره کرده و سیاست کلی حراست را ایجاد امنیت در سازمان و مقابله با امنیتی شدن بانک و مدافع کارکنان دانست. وی کار در حراست را دشوار ، اعتقادی ، ارزشی و دلسوزانه خوانده و اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع ناملایمات را ضروری عنوان کرد.

در انتهای این همایش شش رئیس حوزه برتر و شش رئیس شعبه اصلی برتر که از عملکرد مطلوبی در زمینه های جذب سپرده های موثر و وصول مطالبات معوق طی سال ۱۳۹۳ برخوردار بودند با دریافت لوح تقدیر و سکه بهارآزادی مورد قدردانی و تشویق قرار گرفتند.

اسامی این همکاران عبارتند از :

حمیدرضا رمضانی ریاســت شعــبه کرمانشاه ، زواره صالــح پور ریاست شعبه یاسـوج ، حاجی مراد عسگری ریاست حوزه کوهدشت و پل دختر ، بهرام یزدان پناه ریاست حوزه کنگان ، محمد کاظم امینی ریاست حوزه شهرضا ، حسن کشاورز ریاست حوزه میناب ، فرهادی ریاست شعبه کاشان ، سیدحسین حسینی اطهر ریاست شعبه گرگان ، ایزدی ریاست حوزه نجف آباد اصفهان ، حسن علیمرادی ریاسـت حوزه قائنات ، ایرج عباس زاده ریاست حوزه سنندج و حمید عمادالاسلامی ریاست حوزه شرق کرمان