مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان: لرستان رتبه نخست تعداد کارگر را در کشور دارد

  مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: در لرستان تعداد کارگران و بازنشستگان مشاغل سخت بسیار زیاد است و تعداد آن ها به بیش از ۵ هزار نفر می رسد و با این تعداد کارگر رتبه نخست کشور را از نظر تعداد کارگران دارد. به گزارش لکنا، شهناز حمزه‌لویی در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر در […]

DSC_00021

 

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: در لرستان تعداد کارگران و بازنشستگان مشاغل سخت بسیار زیاد است و تعداد آن ها به بیش از ۵ هزار نفر می رسد و با این تعداد کارگر رتبه نخست کشور را از نظر تعداد کارگران دارد.

به گزارش لکنا، شهناز حمزه‌لویی در همایش تجلیل از کارآفرینان برتر در خرم آباد اظهار کرد: تعداد بیمه شدگان تأمین اجتماعی لرستان 690 هزار نفر است که در 11 شعبه تأمین اجتماعی این استان عضویت دارند.

وی افزود: تعداد سرپرستان خانواری که از خدمات تأمین اجتماعی لرستان بهره می برند 203 هزار نفر است که در مجموع 40 درصد از جمعیت لرستان را تشکیل می دهند.

حمزه‌لویی تصریح کرد: در سال گذشته سه هزار و 70 میلیارد ریال در قالب مستمری و تعهدات کوتاه مدت به بازنشستگان و بیمه شدگان سازمان تأمین اجتماعی لرستان پرداخت شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان اظهار کرد: در لرستان تعداد کارگران و بازنشستگان مشاغل سخت بسیار زیاد است و تعداد آن ها به بیش از 5 هزار نفر می رسد و با این تعداد کارگر رتبه نخست کشور را از نظر تعداد کارگران دارد.

وی بیان کرد: کارفرمایان باید برای کاهش این تعداد در راستای ارتقا سطح کیفی و ایمنی محیط های کاری اقدام کنند و سلامتی و ایمنی کارگران را به عنوان اولویت اصلی کار خود قرار دهند.

حمزه‌لویی افزود: هم اکنون 34 هزار نفر از خدمات مستمری سازمان تأمین اجتماعی لرستان بهره مند هستند و حقوق بازنشستگی خود را از این سازمان دریافت می کنند و این در حالی است که این سازمان از واحدهای اقتصادی لرستان مبلغ 1 هزار و 200 میلیارد ریال طلب دارد.

در این همایش از کارفرمایان گهر آبادان دورود ، صنایع پزشکی و بهداشتی افرند خرم آباد و شرکت پارسیان زاگرس کوهدشت به عنوان کارفرمایان کارآفرینان نمونه تجلیل شد.