پس از طرح استیضاح صورت گرفت: احضار وزیر نیرو و معاونینش به مجلس توسط نماینده ی کوهدشت و دیگر استیضاح کنندگان/ پروژه ی سد معشوره، 31 سال عمر دارد!

  به گزارش اختصاصی لکنا، به دنبال طرح استیضاح وزیر نیرو توسط 16 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگان کوهدشت و خرم آباد به علت ایجاد تعلل در پروژه های سدسازی منطقه ی زاگرس، دیروز عصر ساعت 18 جلسه ای سه و نیم ساعته در محل ساختمان هیئت رئیسه مجلس با حضور […]

Untitled-1

 

به گزارش اختصاصی لکنا، به دنبال طرح استیضاح وزیر نیرو توسط 16 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله نمایندگان کوهدشت و خرم آباد به علت ایجاد تعلل در پروژه های سدسازی منطقه ی زاگرس، دیروز عصر ساعت 18 جلسه ای سه و نیم ساعته در محل ساختمان هیئت رئیسه مجلس با حضور چیت چیان وزیر نیرو و معاونین وی و نمایندگان استیضاح کننده از جمله الهیار ملکشاهی نماینده ی کوهدشت و رومشگان در مجلس شورای اسلامی تشکیل شد.

مهندس محمودی قائم مقام وزیر نیرو در این جلسه گفت: مطالعات و کار کارشناسی سد معشوره شهرستان کوهدشت مربوط به سال 62 است و این پروژه 31 سال عمر دارد. در واقع ارتباطی بین کلنگ زنی طرح توسط رئیس جمهور سابق و شروع به کار آن نبوده بلکه این اقدام احمدی نژاد برای تسریع دادن به کار بوده است. وی قول مساعد داد که این پروژه هرچه زودتر عملیاتی شود.

در ادامه ملکشاهی نماینده ی کوهدشت و رومشگان، در خصوص اهمیت اجرایی شدن سد معشوره، نیاز منطقه و حساسیت مسئولین استانی و شهرستانی و مردم سخنانی را بیان کرد و با طرح این سئوال اساسی که چگونه ممکن است طرحی که 31 سال پیش شروع شده و در بودجه ی ملی دارای ردیف بوده متوقف یا متزلزل شده یا طرحی دیگر جایگزین آن شود؟! از توضیحات وزیر نیرو قانع نشد و مقرر شد تا کمیته ای ۳ نفره متشکل از الهیار ملکشاهی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی نماینده ی شاهین شهر و سیدناصر موسوی لارگانی تشکیل و به بررسی موضوعات طی چند روز آینده بپردازد و نظر نهایی استیضاح‌کنندگان روز جمعه این هفته ۵ اردیبهشت در مورد انصراف یا عدم انصراف از استیضاح وزیر نیرو اعلام شود.

وزیر نیرو در پایان این جلسه با تقدیر از پیگیری های مداوم نماینده ی کوهدشت و قبول ضرورت های اجرایی شدن طرح سد معشوره برای برطرف شدن مشکلات پیش آمده قول پیگیری داد.

پروژه ی سد معشوره در شهرستان کوهدشت به یکی از آمال و آرزوهای مردمان این سرزمین بدل شده و بنا بر اظهار نظر کارشناسان عملیاتی شدن آن برای ادامه ی حیات کوهدشت بسیار ضروری است.

متأسفانه علی رغم تبلیغات فراوان سیاسی پیرامون این پروژه و کلنگ زنی آن توسط محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق، این پروژه به علت فقدان قرارداد اجرایی و مجوز ماده 215 و نبود بستر لازم برای اجرایی و عملیاتی شدن چندی پیش با تصمیم غیرمسئولانه و جانبدارانه وزیر نیرو برای بررسی مجدد به شورای عالی آب ارسال شد.

نماینده ی کوهدشت در مجلس شورای اسلامی نیز همگام با دیگر مسئولین محلی و استانی در راستای تحقق این خواسته ی به حق عمومی تا کنون از هیچ کوششی فروگذار نکرده  و انتظار می رود با پیگیری های مداوم ایشان و تداوم خواست عمومی در آینده ی نزدیک شاهد از سرگیری مجدد عملیات اجرایی سد معشوره باشیم.