ریز و درشت مشکلات حوزه ی شهری کوهدشت در گفتگوی اعضای شورای شهر با اصحاب رسانه

        به گزارش اختصاصی خبرنگار لکنا، اولین نشست خبری اعضای شورای شهر جدید کوهدشت با اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس این نهاد برگزار شد. در این مراسم خبرنگاران خبرگزاری مهر، هومیان نیوز، تسنیم، لکنا، میرملاس نیوز و روشتا حضور داشتند. درویشی ریاست شورا در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت کار رسانه […]

      IMG_0375

 

به گزارش اختصاصی خبرنگار لکنا، اولین نشست خبری اعضای شورای شهر جدید کوهدشت با اصحاب رسانه در محل سالن کنفرانس این نهاد برگزار شد. در این مراسم خبرنگاران خبرگزاری مهر، هومیان نیوز، تسنیم، لکنا، میرملاس نیوز و روشتا حضور داشتند.

درویشی ریاست شورا در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت کار رسانه ها گفت: از هرگونه انتقادی استقبال می کنیم و انتظار داریم رسانه ها مشکلات را به ما منتقل کنند. وی ادامه داد: استخدام و به کار گیری نیرو در شهرداری کوهدشت از ابتدا ایراد داشته و اکثر کسانی که وارد شهرداری شده اند سواد و تخصص لازم را نداشته اند و بعد از به کارگیری مدرک گرفته اند. اصلاح این وضع زمان زیادی می خواهد.  نورعلی عضو شورا نیز در این خصوص گفت: نیروی انسانی فعلی شهرداری 4 برابر چارت سازمانی است چرا که کادر قانونی باید 62 نفر باشد اما 40 تا 50 نفر مازاد در بخش اداری هستند. مشکل عمده را نیروهای قراردادی و شرکتی ایجاد کرده اند. در کل 10 تا 20 نفر متخصص دارای مدرک و رشته ی مرتبط و معتبر در شهرداری وجود دارد. درویشی در خصوص بودجه ی شهرداری گفت: در 92/6/12 که شورای جدید روی کار آمد شهرداری 5 میلیارد تومان بدهی و 30 میلیون تومان موجودی داشت.

خلاصه ی سئوالات و جواب های مطرح شده:

سئوال: چرا به بحث زیباسازی پارک ها و روشنایی آن ها توجه نمی شود؟ چرا به بحث ساخت و ساز در فضای سبز و کمربندی شهر اهمیت داده نشده است؟

جواب: از پارک شهید بهشتی بازدید کرده ایم. وضعیت مناسبی ندارد. عدم رسیدگی به فضای سبز را یکی از اشکالات وارد به شهرداری می دانیم. سرانه ی فضای سبز در کوهدشت 2/5 تا 3 متر است در حالی که استاندارد لرستان 13 متر است. رسیدگی به فضاهای ورزشی، سبز و فرهنگی از برنامه های شورای جدید است.

جلوگیری از فروش املاک شهرداری یکی از افتخارات شورای جدید است.

شهر کوهدشت 849 هکتار مساحت دارد. 15 تا 19 کیلومتر کمربند سبز داریم که تا کنون اجرایی نشده است و باید ابتدا املاک واقع در این کمربند تملک شوند. از سال 1330 (تأسیس شهرداری کوهدشت) حتی یک متر برای این منظور تملک نشده است و برای این منظور 30 تا 40 میلیارد تومان بودجه نیاز است.

در حال حاضر با توجه به نبود بودجه فقط می توانیم مانع از تصرفات بیشتر شویم. در شمال شرقی و جنوب کوهدشت کمربند سبز شکسته شده و در آن ساخت و ساز صورت گرفته است. در بافت فرسوده که 119 هکتار است 99 درصد ساخت و سازها قانونی است. در خارج از طرح جامع که وظیفه مان جلوگیری از ساخت و ساز است شهرداری و شوراهای ادوار تا کنون ناتوان بوده اند. شورای جدید از استانداری تقاضای عکس هوایی نموده تا در صورت موافقت طرح جامع به منظور تعیین تکلیف شهرک های آبباریکی، نادی، امام (ره) و تازه آباد ابوالوفاء اصلاح شود.

اخیراً به علت تخریب یک بنای غیرمجاز در حریم میدان کشاورز شهردار را تشویق کردیم.

 

IMG_0393

سئوال: مشکل سد معبر به نظر می رسد با اخطار و تذکر حل شدنی نیست. چرا چاره ای جدی و عملی برای حل آن نمی اندیشید؟

جواب: تا کنون متولی خاصی برای کار فرهنگی در شهرداری وجود نداشته است. برای رفع سد معبر هم حضوراً نزد کسبه رفته ایم، هم از متولیان برخورد با آن تقدیر کرده ایم.مشکل اصلی کسبه هستند. تا کنون بخشی از معضل حل شده و به تمام مغازه ها بروشور و اخطاریه داده ایم. برای اولین بار در تاریخ شهرداری کوهدشت در تعرفه ی عوارضی کوهدشت عوارض( جریمه) سد معبر را قرار داده ایم.

سئوال: معضل نصب این همه بنر به مناسبت های مختلف شخصی و غیر شخصی که چهره ی شهر را مخدوش کرده و بعضاً موجب آبروریزی است، چرا حل نمی شود؟

جواب: در حال حاضر مشکل بودجه داریم. بودجه ی دولتی شهرداری ها حذف شده و درآمدها نیز تا کنون صرف حقوق کارکنان شده است.

برای رفع این مشکل با شرکتی قرارداد بسته ایم که 20 نقطه را در شهر شناسایی کند و جایگاه ثابت تعریف کند. مابقی داربست ها و بنرها جمع آوری می شوند.

 

IMG_0388

سئوال: چرا ورودی مسکن مهر را اصلاح و ساماندهی نمی کنید؟

جواب: تا زمانی که مسکن مهر تحویل شهرداری نشده کاری نمی شود کرد. در حال حاضر تحویل اداره ی راه و شهرسازی است.

سئوال: برای زیباسازی دیوارهای شهر و حل مشکل دیوارنویسی برنامه ای دارید؟

جواب: با حضور شهردار و هنرمندان با اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی جلسه ای داشته ایم. بناست اداره ی ارشاد نتیجه را به ما بدهد اما تا کنون اقدام نکرده است.

سئوال: شورای شهر چه اولویت هایی برای خود در نظر گرفته است؟

جواب: پنج اولویت برای خود در نظر گرفته ایم. شامل: 1 – لکه گیری خیابان ها و شن ریزی و جدول بندی حواشی شهر حتی به قیمت تعویق پرداخت حقوق 2 – رفع سد معبر 3 – ایجاد پارکینگ شهری از طریق دریافت تسهیلات 4 – مبلمان شهری 4 – ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری

سئوال: احداث پارک بانوان نزدیک مجتمع فرهنگی و هنری امید موجب اعتراض هنرمندان شده است. چه پاسخی دارید؟

جواب: در حال بررسی موضوع هستیم و ممکن است با جمع بندی معایب و محاسن طرح، ایجاد آن کان لم یکن و لغو شود.

 

IMG_0376

سئوال: آیا حاضرید مطابق قانون به مردم گزارش مالی بدهید؟

جواب: بر اساس قانون گزارش مالی باید 3 ماه یکبار از سوی شهرداری به شورا داده شود و شورا نیز آن را در اختیار عموم قرار دهد که تا کنون چنین نشده است. إن شاالله این کار صورت خواهد گرفت.

سئوال: برای حل مشکل سوزاندن زباله ها در خوشناموند و آثار مخرب آن چه چاره ای اندیشیده اید؟

جواب: قبل از عید کارگروهی با ریاست و محوریت اداره ی محیط زیست تشکیل شد و مقرر شد محل سوزاندن زباله ها تغییر یابد. حد نصاب تولید زباله در کوهدشت برای تشکیل سازمان پسماند کافی نیست. با توجه به وزش بادهای منطقه ای احتمالاً مکانی در نزدیکی روستای قبرموسی تعیین شود. امیدواریم در سال 93 پایه و اساس کار بازیافت زباله را بچینیم.

 

IMG_0385

سئوال: در خصوص مشکل کرایه تاکسی و حمل و نقل عمومی برنامه ای دارید؟

جواب: حمل و نقل عمومی در سال جدید سازماندهی جدید و کلی خواهد شد.

سئوال: برای باغ پرندگان چه برنامه ای دارید؟

جواب: در حال حاضر تصمیم به احیاء فضای سبز این پارک گرفته شده تا در آینده در مورد آن تصمیم گیری شود.

سئوال: بحث نصب سطل زباله در سطح شهر و کوچه ها پیگیری شده است؟

جواب: تعدادی خریداری شده و به زودی در سطح شهر نصب می شوند.

سئوال: چرا به دنبال برنامه های فرهنگی و هنری مفرح برای مردم مثل برگزاری کنسرت با حضور خوانندگان مطرح کشور نیستید؟ در حالی که یکی از وظایف شماست.

جواب: پیشنهاد خوبی است. در حال حاضر با اداره ی فرهنگ و ارشاد اسلامی توافق کرده ایم که هر کنسرتی که این اداره برگزار کند نصف هزینه را شورای شهر خواهد داد.