قطع درختان بلوط جاده ی اولادقباد به خاطر توسعه ی زمین های کشاورزی!

به گزارش لکنا، متأسفانه این روزها طبیعت گردانی که به مسیر جاده ی اولادقباد شهرستان کوهدشت می روند، شاهد صحنه های فجیعی از قطع درختان بلوط با هدف توسعه ی زمین های کشاورزی هستند. معضلی که در کنار بیماری فراگیری که آفت جان این درختان ارزشمند شده بیم نابودی کامل جنگل های این منطقه را […]

به گزارش لکنا، متأسفانه این روزها طبیعت گردانی که به مسیر جاده ی اولادقباد شهرستان کوهدشت می روند، شاهد صحنه های فجیعی از قطع درختان بلوط با هدف توسعه ی زمین های کشاورزی هستند. معضلی که در کنار بیماری فراگیری که آفت جان این درختان ارزشمند شده بیم نابودی کامل جنگل های این منطقه را به وجود آورده است. این موضوع شامل جنگل های دیگر مناطق کوهدشت از جمله داوودرشید، قرعلیوند، هومیان و … نیز می شود. قطع درختان با انگیزه های دیگری همچون تهیه ی زغال، پخت غذا و نان و ساخت حفاظ (تجیر) نیز در شهرستان کوهدشت و بیشتر در بین برخی روستائیان شایع است.

 

IMG23001646

 

اداره ی منابع طبیعی شهرستان کوهدشت نباید با توجیه کمبود نیرو و امکانات چشم بر این اتفاقات ناگوار ببندد و باید با هماهنگی دستگاه های  قضایی و انتظامی برخورد قاطع و شدیدی با عاملین این جنایت ها داشته باشد. درک این حقیقت دشوار نیست که با توجه به مشکلات آب و هوایی و خشکسالی های پیاپی در کوهدشت ارزش جان یک بلوط کم از جان یک انسان نیست.