مدیر قلعه فلک الافلاک خرم آباد: قلعه فلک الافلاک آماده بازدید مهمانان نوروزی است/ از مفرغینه های لرستان تا آثار کلماکره و قلعه گوری

  مدیر قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد گفت: پس از ۱۰ ماه تعطیلی موزه‌های مردم شناسی و باستان شناسی قلعه فلک الافلاک، نواقص و کمبودهای این موزه‌ها رفع و آماده میزبانی از از بازدیدکنندگان آثار تاریخی در تعطیلات نوروزی است. به گزارش لکنا به نقل از تسنیم، مسعود نعمتی نیا دیروز در جمع خبرنگاران […]

U1379850286

 

مدیر قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد گفت: پس از ۱۰ ماه تعطیلی موزه‌های مردم شناسی و باستان شناسی قلعه فلک الافلاک، نواقص و کمبودهای این موزه‌ها رفع و آماده میزبانی از از بازدیدکنندگان آثار تاریخی در تعطیلات نوروزی است.

به گزارش لکنا به نقل از تسنیم، مسعود نعمتی نیا دیروز در جمع خبرنگاران در خرم آباد اظهار کرد: تعطیلات نوروز در موزه باستان شناسی قلعه فلک الافلاک مفرغ‌ها و گچ‌بری‌های کشف شده از محوطه تاریخی سیمره در برابر دید بازدید کنندگان قرار می‌گیرد.

وی افزود: موزه باستان شناسی قلعه فلک الافلاک در 10 ماه گذشته تعطیل بوده اما برای نوروز امسال برنامه‌های متنوعی برای استقبال از میهمان و بازدیدکنندگان تدارک دیده شده است.

مدیر قلعه تاریخی فلک الافلاک خرم آباد تصریح کرد: پس از 10 ماه تعطیلی موزه‌های مردم شناسی و باستان شناسی قلعه فلک الافلاک، نواقص و کمبودهای این موزه‌ها کامل و آماده میزبانی از از بازدیدکنندگان آثار تاریخی در تعطیلات نوروزی است.

نعمتی افزود: اشیای موزه باستان شناسی از جمله مفرغینه‌های لرستان، تابوت چوب تراش و اشیای غار تاریخی کلماکره به عنوان گنجینه‌ای ارزشمند با چیدمانی جدید و تنوع خاصی زینت بخش این موزه شده است که مفرغ ها و گچ بری‌های کشف شده در کاوش منطقه باستانی قلعه گوری نیز به این آثار قدیمی افزوده شده‌اند.