فعالیت کاربران اینترنت رصد نمی‌شود

کارهای ما به صورت قانونی صورت می‌پذیرد و هم سیستم قضایی کشور و هم سیستم اجرائیمان مستقل هستند. ما مانند کشورهای سنتی و دیکتاتوری نیستیم که بخواهیم دست به چنین کار‌هایی بزنیم.

42976_thum

 

به گزارش لکنا به نقل از سلام نو، اخیرا علی حکیم جوادی، معاون اسبق وزیر ارتباطات در مصاحبه‌ای گفته که «واقعیت این است که تمامی فعالیت‌های کاربران اینترنت در هرجایی رصد می‌شود.» حال این سوال مطرح می‌شود که آیا واقعا تمام کاربران اینترنتی در حال کنترل شدن هستند یا خیر. از این رو به سراغ یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس رفتیم و در این‌باره از وی سوال کردیم. در ادامه اظهارات حجت‌الله خدایی سوری را می خوانید

این نماینده مجلس در واکنش به این موضوع گفت: فکر نمی‌کنم که کاربران اینترنتی در حال رصد باشند. چون کشور ما در گیر یک شرایط بحرانی و امنیتی نیست که بخواهد دست به انجام چنین اقداماتی بزند. کشور ما از لحاظ جابجایی قدرت بین طبقات مختلف و سیستم دموکراسی انتخابات جزء کشور‌های نرمال است.

خدایی سوری به خبرنگار «سلام نو» گفت: کارهای ما به صورت قانونی صورت می‌پذیرد و هم سیستم قضایی کشور و هم سیستم اجرائیمان مستقل هستند. ما مانند کشورهای سنتی و دیکتاتوری نیستیم که بخواهیم دست به چنین کار‌هایی بزنیم. تا جایی که من اطلاع دارم این مساله که بخواهند همه مردم را کنترل و یا فیلتر کنند در مملکت ما وجود ندارد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: بنده فکر نمی‌کنم که قانون اجازه داشته باشد همه را چک کند و تا کنون نیز بحثی بدین شکل مطرح نبوده است، اما اگر قرار بر کنترل افراد باشد، دستگاه قضایی باید در این رابطه حکم صادر کند و مطابق قانون چنین کارهایی انجام بپذیرد.


تن‌ها مقام قضایی می‌تواند چنین حکمی صادر کند

سوری در حوزه کنترل اشخاص و چهره‌های مهم نیز گفت: تصمیم گیری راجع به کنترل این افراد باید در چارچوب‌های کلان کشوری انجام گیرد و من فکر نمی‌کنم چنین مواردی در کشور وجود داشته باشند. اگر هم باشند باید قانون در این زمینه دستور داده باشد و تنها مقام قضایی می‌تواند در این باره حکم صادر کند و مقام قضایی به عنوان قاضی و صالح با دریافت گزارش می‌تواند چنین حکمی صادر کند.