اگر شبی زنی باردار نیاز فوری به پزشک داشته باشد،تکلیف چیست؟/ روستایی با دردهای بی شمار

منطقه ی ضرون، شامل هشت قریه و از توابع شهرستان کوهدشت می باشد. یکی از قریه های منطقه ی ضرون، روستای علی حسین آباد می باشد. دهیار این روستا، منطقه ی ضرون را دارای مشکلات بی شمار می داند. به گزارش لکنا به نقل از سفیرافلاک،  دهیار روستای علی حسین آباد در گفت و گو با خبرنگار […]

منطقه ی ضرون، شامل هشت قریه و از توابع شهرستان کوهدشت می باشد. یکی از قریه های منطقه ی ضرون، روستای علی حسین آباد می باشد. دهیار این روستا، منطقه ی ضرون را دارای مشکلات بی شمار می داند.

به گزارش لکنا به نقل از سفیرافلاک،  دهیار روستای علی حسین آباد در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: منطقه ی ضرون با مساحت ششصد و هشتاد کیلومتر مربع، دارای چهارده هزار هکتار زمین کشاورزی، هزار و ششصد نفر جمعیت و از توابع شهرستان کوهدشت می باشد.

عذرا شاهیوند، مهم ترین مشکل منطقه ی ضرون را در نبود جاده دانست و اظهار داشت: راه مواصلاتی کوهدشت به منطقه ی ضرون پر پیچ و خم و وحشتناک می باشد.

ضرون18 copy

وی با بیان اینکه اگر نیمه شب زنی باردار نیاز فوری به پزشک داشته باشد؛ با اوضاع این جاده تکلیف چیست، تصریح کرد: در جریان تعیین بودجه برای احداث جاده هستیم؛ اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

دهیار روستای علی حسین آباد برخی از اهالی منطقه ی ضرون را در زیر خط فقر دانست و بیان داشت: چندین خانواده ی بی سرپرست در منطقه ضرون، هیچ گونه سرپناهی ندارند.

عذرا شاهیوند با بیان اینکه چندین بار برای سرپناه خانواده های بی سرپرست به کمیته امداد مراجعه کرده ایم؛ اما پاسخی نشنیده ایم؛ اظهار داشت: مدرسه ی طرح برکت و روستای درکه ضرون که در سه کیلومتری روستای گدارگه ضرون می باشد؛ فاقد برق است.

ضرون16 copy

دهیار روستای علی حسین آباد، دیگر مشکل منطقه ی ضرون را در نبود دبیرستان دانست و بیان داشت: دانش آموزان این منطقه بعد از گذراندن دوره ی ابتدایی و راهنمایی به دلیل نبود دبیرستان مجبور به ترک تحصیل می شوند.

ضرون19 copy

عذرا شاهیوند، ضمن اشاره به عدم جدول کشی در منطقه ی ضرون اظهار داشت: ناهموار بودن این منطقه، باعث سراشیبی آب فاضلاب به داخل روستاها می شود.

وی منطقه ی ضرون را فاقد مسجد دانست و بیان داشت: مسجد برای عموم مردم و جوانان یک پایگاه فرهنگی و اجتماعی می باشد.

ضرون17 copy

دهیار روستای علی حسین آباد با بیان اینکه قریه برکت و مدرسه ی دو کلاسه ی طرح برکت فاقد آب شرب می باشند؛ تصریح کرد: حدود پانزده سال است که هر سال برای ایجاد یک راه شکافی بین دو روستای سرخه دوله و سفید قبله درخواست داده ایم؛ اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ضرون14 copy

عذرا شاهیوند، ضمن اشاره به ترک تحصیل دانش آموزان منطقه ی ضرون بیان داشت: برای احداث دبیرستان چندین بار به استان مراجعه کرده ایم؛ اما هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

 

 

گزارش و عکس: فاطمه نیازی