چند خبر مسرت بخش از فرماندار دلفان/آروزی دیرینه مردم دلفان محقق می شود

فرماندار دلفان: وزارت کشور با جدایی حوزه انتخابیه دلفان از سلسله موافقت کرد/اضافه شدن اراضی فاز ۳ و ۴ فرهنگیان به طرح جامع شهری…

1452

 لکنا:علی باقری در گفتگو با خبرنگار نسیم دلفان اعلام کرد ، با توجه به شاخص های جمعیتی و جغرافیایی و دیگر آیتم های مورد نیاز ، پس از سالها انتظار جدایی حوزه انتخابیه دلفان از سلسله به تصویب وزارت کشور رسیده و بزودی بصورت لایحه مصوب دولت به مجلس ارسال خواهد شد.

وی افزود : داشتن یک نماینده مستقل از آرزوهای دیرینه مردم منطقه دلفان بوده که امیدواریم با رأی مجلس به لایحه پیشنهادی دولت این خواسته به حق مردم به حقیقت بپیوندد.

 افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی آموزشی در دلفان با حضور استاندار

نماینده عالی دولت در شهرستان دلفان در ادامه تصریح کرد ، امروز برای سومین بار استاندار لرستان جناب آقای بازوند به مناسبت دهه مبارک فجر به شهرستان دلفان سفر کردند و چند طرح با حضور ایشان افتتاح گردید.

باقری افتتاح جاده کمربندی شهر نورآباد به سمت هرسین را از جمله این طرح ها عنوان کرده و اظهار داشت : کارخانه آرد و همچنین کارخانه دام دلفان نیز به بهره‌ برداری رسید.

به گفته وی ، در ادامه افتتاح طرح های عمرانی دهه فجر انقلاب اسلامی ، در روستای ایرانشاهی یک مدرسه شش کلاسه کاملأ پیشرفته و مجهز به تابلوهای هوشمند به بهره برداری رسید.

باقری همچنین به گاز رسانی روستای معصوم آباد نیز اشاره کرد و گفت : بحث گاز رسانی از جمله دغدغه های جدی مسئولین شهرستان است و این دغدغه جهت پیگیری های بعدی به استاندار محترم و دیگر مدیران مرتبط انتقال داده شد.

• خبری خوش برای اعضاء فاز ۳ و ۴ فرهنگیان نورآباد

فرماندار دلفان در تکمیل گفته های خود گفت : دغدغه دیگری که از ابتدای حضور اینجانب در دلفان از اولویت های کاری ام بوده بحث فاز ۳ و ۴ فرهنگیان این منطقه است که با پیگیری ها و مکاتبات فراوان نهایتأ امروز استاندار موافقت خود را با آزادسازی و اتصال این اراضی به طرح جامع شهر نورآباد ابلاغ فرمودند و موجبات شادی این قشر زحمت کش را فراهم ساختند.

 ۱۸ طرح عمرانی و زیرساختی برای دلفان در دهه فجر

این مسئول با اشاره به افتتاح ۱۸ طرح عمرانی و زیرساختی برای دلفان در دهه فجر ، افزود : این طرح‌ها شامل گازرسانی به سه روستا با اعتباری بالغ بر ۱۷۰۰ میلیون ریال، افتتاح ۶۴۱ واحد مسکن مهر با اعتباری بالغ بر دو هزار میلیون ریال، جدول‌گذاری و پیاده‌روسازی شهر هفت چشمه با ۲۳۰ میلیون ریال، چراغانی داخل شهر دلفان و آسفالت خیابان‌های اصلی این شهر با ۱۶۵ میلیون ریال و … هستند.

به گفته وی ، افتتاح گاوداری‌های کوچک با ۹ هزار میلیون ریال، پرورش ماهی سردآبی با ۱۷۰۰ میلیون ریال، آبیاری قطره‌ای با ۱۳۰ میلیون ریال، بهره‌برداری از کمربندی نورآباد به هرسین با ۱۵۰ هزار میلیون ریال، برق‌رسانی به هشت روستای گاودانه‌ها، پشت‌قلاته، ته‌سران، چغاسلمان، نظرآباد، ایمان‌‌آباد، احمدآباد، سرکشتی و …با اعتباری بالغ بر ۳ هزار و ۸۶۰ میلیون ریال، نصب ۹۰۰ دستگاه چراغ در سطح دلفان، و… از دیگر طرح‌های افتتاح شده دلفان در دهه فجر هستند.

• حضور کاروان فجر در شهر نورآباد

باقری خاطرنشان کرد ، فردا جشن کاروان فجر با حضور عموم مردم شهر نورآباد و شبکه افلاک مرکز استان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه اظهار داشت : این جُنگ شادی ، فردا عصر ” ۱۵ بهمن ماه ” در سالن سینما سعید با حضور هنرمندان شهرستانی و استانی انجام می شود.

منبع: نسیم دلفان