اسامی برگزیدگان ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس در لرستان/ شاعری که هدیه ی خود را تقدیم مزار شهید کرد

  به گزارش لکنا، در اختتامیه جشنواره به لهجه ی شقایق که پیش از ظهر پنجشنبه 3 آبان ماه 92 در فرهنگسرای ارشاد کوهدشت برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره  معرفی شدند. این جشنواره با موضوعات مقاومت ملل، بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعرکودک و نوجوان و شعربومی دفاع مقدس برگزار شد و داوران از بین بیش […]

IMG18092689

 

به گزارش لکنا، در اختتامیه جشنواره به لهجه ی شقایق که پیش از ظهر پنجشنبه 3 آبان ماه 92 در فرهنگسرای ارشاد کوهدشت برگزار شد، برگزیدگان این جشنواره  معرفی شدند.

این جشنواره با موضوعات مقاومت ملل، بهره‌گیری از مضامین عاشورایی، شعرکودک و نوجوان و شعربومی دفاع مقدس برگزار شد و داوران از بین بیش از200اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره برگزیدگان را معرفی کردند.

داوران جشنواره عبارت بودند از آقایان: دکتر محمدرضا روزبه، مرتضی خدایگان و سید محسن حسینی.

برگزیدگان بخش دفاع مقدس به ترتیب مصطفی خدایگان، علی حاتم‌زاده، فرزانه شهسواری حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند، و از مهدی دوست محمدی، راضیه دارابیان، مرضیه نظامی و امین گندمی در این زمینه تقدیر به عمل آمد.

مصطفی خدایگان پیش از شعرخوانی هدیه ی خود را به روح بلند شهید خدادادی تقدیم کرد.

در این جشنواره در بخش کودک و نوجوان هیچ اثری حائز رتبه نشد، اما از مجتبی قاسمیان، محمدفصیحی، کیومرث عیدی‌پور، مریم میرزایی و فرشته حسن‌زاده تقدیر صورت گرفت.

در بخش مقاومت بین‌الملل به ترتیب اسدفرهمند، فاطمه بیرانوند، علی نیک آبادی حائز رتبه‌های اول تا سوم شدند.

در بخش مضامین عاشورایی در شعر دفاع مقدس برگزیده اول فائزه دارابی، برگزیده دوم با توجه به رای هیئت داوران کسی حائز این رتبه نشد، برگزیده سوم محمدحسن شفیعی شناخته شدند و از احمد کنجوری تقدیربه عمل آمد.

دربخش شعر بومی ازحشمت خالقی، احمدگوهری، حشمت آزادبخت و هادی مومنی تقدیر به عمل آمد.

گفتنی است، در حاشیه این مراسم کارگاه آموزشی با حضور سعید بیابانکی، محمدکاظم علیپور و عبدالرضا شهبازی برگزار شد.

لازم به ذکر است، این جشنواره به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و اداره فرهنگ و ارشاد کوهدشت و سازمان بسیج هنرمندان برگزار شد.