(تصاویر) حضور جنجالی شریعتمداری در دانشگاه تهران

حضور حسین شریعتمداری در همایش "دانشگاه سدی در برابر فتنه" با حواشی مختلف همراه بود.   به گزارش فرارو، مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد با بیان این‌که علت فتنه 88 انتخابات نبود و انتخابات آغاز ماجرایی بود که […]

حضور حسین شریعتمداری در همایش "دانشگاه سدی در برابر فتنه" با حواشی مختلف همراه بود.

 
به گزارش فرارو، مدیر مسئول روزنامه کیهان در همایش «دانشگاه سدی در برابر فتنه» که از سوی انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران برگزار شد با بیان این‌که علت فتنه 88 انتخابات نبود و انتخابات آغاز ماجرایی بود که از سال‌ها قبل دیده شده بود، به بیان اسنادی در تایید صحبت خود پرداخت.
 
در این لحظه تعدادی از دانشجویان شعار مرگ بر مرتجع سردادند که وی در پاسخ به آنان گفت: این شعار را ندهید چون ممکن است نفرین‌تان دامن سران خودتان را بگیرد.
 
در بخش دیگری از سخنرانی شریعتمداری، تعدادی از دانشجویان که نزدیک به درب سالن تجمع کرده بودند در اعتراض به صحبت‌های شریعتمداری شعار "کیهان اسرائیل پیوندتان مبارک" را سر دادند که دانشجویان دیگر در اعتراض به آنها "مرگ بر منافق و مرگ بر میرحسین" گفتند.
 
شریعتمداری در پاسخ به دانشجویان معترض به سخنان خود گفت: شما فرزندان این مملکت هستید، اما سرانی که شما را فریب داده‌اند در سوراخ موش خزیده‌اند.
 
حسین شریعتمداری در ادامه خطاب به دانشجویان معترض به صحبت‌های خود، گفت: شعار نه غزه نه لبنان را اولین بار اسرائیلی‌ها در سایتی اسرائیلی مطرح کردند و همچنین شعار کیهان اسرائیل پیوندتان مبارک را اولین بار روزنامه انگلیسی گاردین منتشر کرد و معتقد بود تنها دو نفر در دنیا با توافق ایران مخالفند اول نتانیاهو و دوم شریعتمداری که دانشجویان در ادامه صحبت‌های او در تایید حرف‌هایش شعار "مرگ بر سازشکار"، "مرگ بر اسرائیل" و "شریعت دوست داریم" را سر دادند.
 
همچنین در خش دیگری از این همایش یکی از دانشجویان در اعتراض به حسین شریعتمداری در باره حضر کروبی و موسوی صحبت کرد که شریعتمداری در پاسخ به او گفت: اگر سران فتنه را آزاد کنند، خود شما آنها را می‌کشتید. مگر شما ندا آقاسلطان را نکشتید و مگر روی قبر خالی مرثیه نخواندید.
 
سخنان شریعتمداری در پاسخ به این دانشجو باعث شد دانشجویان حامی شریعتمداری شعار "خاتمی اسرائیل پیوندتان مبارک" را سر دادند و دانشجویان مخالف فریاد "دروغگو دروغگو" سر دهند.
 
شریعتمداری در ادامه خطاب به دانشجویان حامی خود، گفت: این شعار شما نیاز به تصحیح دارد چون دیر تبریک می‌گویید و اینها خیلی قبل‌تر پیوند داشتند.
 
تعدادی از دانشجویان معترض به صحبت‌های حسین شریعتمداری نزدیک درب خروج سالن حضور داشتند که به خاطر پر بودن سالن امکان داخل شدن برایشان وجود نداشت و این موضوع باعث شد در دقایق اولیه صحبت‌های شریعتمداری نظم جلسه بر هم بخورد و درگیری بین آنها با برگزارکنندگان جلسه ایجاد شود که این درگیری به بیرون از سالن کشیده شد و حراست دانشکده نیز برای کنترل آن وارد عمل شد.
 
عکس های فارس از این همایش را در زیر می بینید.