معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان: انتقال پتروشیمی لرستان به استان مرکزی عامل بیکاری لرستان است

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: انتقال پتروشیمی لرستان به استان مرکزی عامل بیکاری لرستان شد.

80950568-5310713

 

به گزارش لكنا به نقل از فارس، علی هادی‌چگنی ظهر ديروز در جلسه‌‌ای که با حضور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد و مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به تکراری بودن صحبت در مورد ظرفیت‌ها و در مقابل مشکلات لرستان گفت: به صورت کلی آنچه ما در حال حاضر با آن مواجه هستیم، نشان می‌دهد که از ظر‌فیت‌های فراوان موجود در استان به هر دلیل استفاده نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه انتظار ما از بخش خصوصی ارائه‌ پیشنهاد کارشناسی‌شده است، افزود: در مورد چرایی این موضوع هم شاید بتوان گفت، یکی از اصلی‌ترین دلایل، انتقال پتروشیمی لرستان به استان مرکزی بوده که اگر این اتفاق نمی‌افتاد امروز نرخ بیکاری ما و این استان می‌توانست جابه‌جا شود.

هادی‌چگنی به مشکلات زیرساختی لرستان هم اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حوزه‌ راه‌آهن، آزادراه و برقراری پروازهای منظم اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است که امیدواریم در آینده‌ نه چندان دور شاهد به ثمر نشستن این تلاش‌ها در راستای توسعه‌ استان باشیم.

وی بیان داشت: بارها گفته‌ام و باز هم تکرار می‌کنم که تنها راه‌حل برطرف شدن مشکلات استان، حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در استان است، با این رویکرد که هم از سرمایه‌گذاران موجود حمایت کنیم و هم در راستای جذب سرمایه‌گذاران جدید بکوشیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان گفت: به همین منظور به دنبال رسیدن به راهکارهای منطقی و مناسب هستیم و انتظار داریم فعالان بخش اقتصادی و مشخصاً اتاق بازرگانی پیشنهادات عملی و کارشناسی‌شده ارائه کنند و به این پروسه سرعت بخشند.

‌چگنی اظهار داشت: هدف دولت و بخش خصوصی در نهایت یکی است و به همین دلیل ضروری است همسو با هم حرکت کنند و یقیناً در این صورت می‌توان انتظار تحول و تغییر داشت.

وی در مورد برپایی همایش معرفی توانمندی‌های استان هم بیان داشت: این همایش بهمن‌ماه در تهران برگزار می‌شود و در آن تلاش می‌کنیم، از همه‌ لرستانی‌های مقیم تهران و سایر نقاط جهان دعوت کنیم.

چگنی به وضعیت برخی صنایع مشکل‌دار استان هم اشاره و تصریح کرد: برخی از این صنایع به مرحله‌ای رسیده‌اند که هیچ راهی برای برون‌رفت از آن وجود ندارد، لذا تلاش می‌کنیم، با تعیین تکلیف برای همیشه وضعیت آن‌ها را مشخص کنیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار لرستان در خصوص مشکلات شهرک‌های صنعتی استان عنوان داشت: کمیسیون‌های خوبی در اتاق تشکیل شده‌اند که می‌توانند مشکلات موجود هر حوزه را شناسایی و دسته‌بندی کنند، تا در حوزه‌های مختلف، مدیران مرتبط را پای کار بکشانیم و در مسیر برطرف شدن‌شان حرکت کنیم.

‌چگنی افزود: نباید از این مسئله هم غافل شویم که بخشی از مشکلات موجود به تخصصی نبودن مدیریت‌ها برمی‌گردد که در حوزه‌ بخش خصوصی ریشه‌اش در تداخل مدیریت و مالکیت است.