يادي از مرحوم رضا عبدولي، فرهنگي و جانباز سرافراز دفاع مقدس

  به نام آنکه حجت نامه اوست              دو عالم مد و جزر خامه اوست مروری اجمالی بر زندگی رضا عبدولی جانباز سرافراز دفاع مقدس رضا عبدولی به سال 1349 هجری شمسی در خانواده ای بزرگ و اصیل از طایفه معظم عبدولی پای به عرصه وجود نهاد.دوران خردسالی ایشان همانند هم سن و سال های خود […]

Capture

 

به نام آنکه حجت نامه اوست              دو عالم مد و جزر خامه اوست

مروری اجمالی بر زندگی رضا عبدولی جانباز سرافراز دفاع مقدس

رضا عبدولی به سال 1349 هجری شمسی در خانواده ای بزرگ و اصیل از طایفه معظم عبدولی پای به عرصه وجود نهاد.دوران خردسالی ایشان همانند هم سن و سال های خود در محیط پاک و بی آلایش روستا سپری و خمیر مایه شخصیتی بی پیرایه و حق طلب در ایشان شکل گرفت.

در مهرماه 1355 مهیای ورود به عرصه یادگیری شده و دوران ابتدایی و راهنمایی را در کوران سال های پیروزی انقلاب بی بدیل و شکوهمند اسلامی و جنگ تحمیلی سپری نمودند.

زمانی که احساس نمود می تواند به عنوان یک نیروی رزمی موثر به دفاع از این سرزمین مقدس و اسلامی بپردازد ،به ندای معمار کبیر انقلاب لبیک گفته و مانند همه ی جوانان سرافراز آن دوره از طریق نیروی پر افتخار بسیج در مورخ 24/6/1365 به جبهه های نبرد حق علیه باطل اعزام و در عملیات کربلای4 شرکت نمودند.این جانباز سرافراز به تاریخ 4/10/65 در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر عوامل شیمیایی رژیم معدوم بعث از ناحیه ی ریوی و چشم مجروح و بر اثر اصابت ترکش به درجه جانبازی مفتخر گردید.

 

21-1

متعاقب آن نیز به خاطر روحیه ی ولایت پذیری بالا ، فرمان امام راحل (ره) را اجابت نموده و برای دفاع از این آب و خاک مقدس چند مرحله دیگر عازم مناطق عملیاتی گردید.و در مناطقی چون حاج عمران ، ماووت،شلمچه و … در تک ها و پاتک ها و عملیات بیت المقدس و نصر 8 و … شرکت نمود .در این ادوارمختلف بارها دچار مصدومیت و جراحت گردید ،که از جمله آن ها موارد زیر قابل اشاره است . مجروحیت از ناحیه سر در عملیات بیت المقدس در مورخ 27/12/66  و مجروحیت از ناحیه کمر در منطقه عملیاتی شلمچه در مورخ  23/3/67 بر اثر موج انفجار.

 

Untitl21

همزمان با خاتمه جنگ تحمیلی ،با اینکه درد و رنجهای فراوان و طاقت فرسای ناشی از عوامل شیمیایی و موج انفجار و ترکش را تحمل می نمود ، در اندیشه ادامه تحصیل و خدمت در سنگر تعلیم و تربیت بودند.و در کسوت معلم عشایری به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آمدند و تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ادامه دادند. از سال 1385 تا 1387 در دایره تعاون اداره آموزش و پرورش کوهدشت مشغول خدمت به جامعه فرهیخته فرهنگی بودند،و تا لحظه وفات در کسوت یک فرهنگی باقی ماندند.

 

Untitled-1

ایشان از نیروهای وفادار به انقلاب و نظام و ولایت بودند و هیچ گاه از خط ولایت خارج نگشته و از مریدان حضرتش بودند.در موضع گیری های سیاسی و اجتماعی حامی کسانی بودند که در اردوگاه ولایت قرار داشتند. هرگز همکاری و ارتباط خود را با نیروی پر افتخار بسیج قطع نکرده و عضو گردان امام حسین (ع) بودند .

این جانباز سربلند ، بعد از خاتمه جنگ ،بیشتر عمر خود را صرف معالجه ومبارزه با مشکلات ناشی از عوارض جانبازی نموده و هرگز بابت این موضوع گلایه ای نداشت ،چون معتقد بود که با خدای خود معامله نموده است .

Untitled3

سر انجام در سحرگاه 22 آبان ماه 1392هجری شمسی مصادف با 9 محرم الحرام 1435 هجری قمری سالروز شهادت قمر بنی هاشم حضرت ابوالفضل (ع) بر اثر عوارض ناشی از مسمومیت شیمیایی(به گواه پزشک بیمارستان امام خمینی (ره)) جان به جان آفرین تسلیم نمود و به ملاقات یاران شهیدش شتافت.

روحش شاد ،یادش گرامی و راهش پر رهرو باد


نویسنده: آقای عزت اله آزادی فر

تنطیم کننده : آقای یونس صفی زاده