گم شدن حکیم ابوالقاسم فردوسی در شهر نورآباد!

حکیم ابوالقاسم فردوسی از شاعران به نام و مشهور قرن چهارم هجری در شهر نورآباد مفقود شده است.

به گزارش لكنا به نقل از پایگاه خبری دلفان امروز؛ حکیم ابوالقاسم فردوسی از شاعران به نام کشورمان که بر بالای مجسمه ای در میدان فردوسی شهر نورآباد قرار گرفته بود، مدتی است از نظرها پنهان شده است.

متاسفانه وی تلفن همراه خود را نیز از دسترس خارج کرده که البته با توجه به اینکه خط همراه وی ایرانسل است و در شهر نورآباد یافتن مکانی که تلفن همراه آنتن ندهد کار چندان سختی به شمار نمی آید و احتیاجی به این کدهای سخت * و # وجود ندارد شاید وی در همین اطراف ما در حال چرخ زدن باشد.

البته تحقیقات انجام گرفته یک فرضيه قوی دیگر را مطرح نموده که محتمل تر است و این فریضه حکایت از فرار جناب فردوسی به خاطر بوی بد رودخانه(فاضلاب) نورآباد دارد که با توجه به نزدیکی میدان فردوسی به این رودخانه و هشدارهای قبلی جناب فردوسی به اداره بوق شهر نورآباد در این خصوص می توان دلیل اصلی نبود این شاعر نامدار را چنین تفسیر نمود.

به نظر می رسد فردوسی به یکی از شهرهای خوش آب و هوای شمال کشور رفته تا اندکی روزهای تلخ حضور در نورآباد و مجاورت با فاضلاب شهری را از یادببرد.

البته یک فرضیه ضعیف دیگر هم وجود دارد که براساس آن برخی معتقدند مجسمه ابوالقاسم فردوسی به سرقت رفته است که کمی بعید به نظر می رسد.

اعتقاد نگارنده این است که این شاعر بلند آوازه در گوشه ای از شهر نورآباد پنهان شده و مشغول سرودن ابیاتی در وصف بوی بد فاضلاب رودخانه نورآباد و مقاومت جانانه مردم این شهر در مقابل این بوی بد است که در این صورت از جناب فردوسی تقاضا داریم این ابیات را در اختیار ما قرار داده تا با انتشار آن، اندکی از درد ساکنین مجاور با رودخانه نورآباد التیام یابد.