رسیدگی به اتهامات احمدی نژاد فردا در شعبه 76 دادگاه کیفری / حضور وکیل بدون متهم ممکن نیست

    مدیرکل کارشناسی نظارت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث تشکیل وزارت ورزش و جوانان دو اتهام متوجه احمدی نژاد است، اول تاخیر در تشکیل این وزارتخانه و دوم تاخیر در معرفی وزیر است که بارها رئیس مجلس شورای اسلامی و معاونت نظارت مجلس در این خصوص به رئیس جمهور سابق تاکید کردند.   […]

IMG09303956
 
 
مدیرکل کارشناسی نظارت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث تشکیل وزارت ورزش و جوانان دو اتهام متوجه احمدی نژاد است، اول تاخیر در تشکیل این وزارتخانه و دوم تاخیر در معرفی وزیر است که بارها رئیس مجلس شورای اسلامی و معاونت نظارت مجلس در این خصوص به رئیس جمهور سابق تاکید کردند.
 

مجتبی ملک افضلی، مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر، با بیان اینکه جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق کشورمان فردا ساعت 10 صبح در شعبه 76 کیفری استان تهران برگزار می شود، گفت: از طرف ریاست مجلس شورای اسلامی دو نفر به عنوان نماینده حقوقی و یک نفر هم از طرف کمیسیون اصل 90 در جلسه دادگاه شرکت خواهند کرد.

وی گفت: سه تخلف دولت در زمینه "عدم تشکیل به موقع وزارت ورزش و جوانان و معرفی وزیر مربوطه در اجرای فرایند ادغام وزارتخانه‌ها"، "عدم ارائه اساسنامه شرکت ملّی نفت" و "عدم تخصیص بودجه ارزی مترو" است.

ملک افضلی اظهار داشت: در بحث تشکیل وزارت ورزش و جوانان دو اتهام متوجه احمدی نژاد است، اول تاخیر در تشکیل این وزارتخانه و دوم تاخیر در معرفی وزیر است که بارها رئیس مجلس شورای اسلامی و معاونت نظارت مجلس در این خصوص به رئیس جمهور سابق تاکید کردند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حضور شخص احمدی نژاد در جلسه فردا الزامی است، گفت: در مرحله تحقیقات مقدماتی متهم باید حتما حضور داشته باشد.

مدیرکل امور کارشناسی نظارت مجلس خاطر نشان کرد: برابر آئین دادرسی کیفری امکان حضور وکیل متهم بدون حضور متهم در دادگاه نیست و حتما باید احمدی نژاد حضور داشته باشد که در غیر این صورت جلسه برگزار نخواهد شد.