رهبر معظم انقلاب در اجتماع بزرگ بسیجیان: در جزييات مذاکرات هسته ای مداخله نمی کنم اما خطوط قرمز بايد رعايت شوند

    حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(چهارشنبه) در اجتماع پر شکوه دهها هزار نفر از فرماندهان بسيج، بسيج را مظهر ثبات، افتخار و ابهت نظام اسلامي برشمردند و با تبيين ويژگيها و روشهاي فريبکارانه و حق ناپذير استکبار جهاني و در رأس آن آمريکا، ايستادگي و اقتدار ملت را […]

93550_638
 
 
حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(چهارشنبه) در اجتماع پر شکوه دهها هزار نفر از فرماندهان بسيج، بسيج را مظهر ثبات، افتخار و ابهت نظام اسلامي برشمردند و با تبيين ويژگيها و روشهاي فريبکارانه و حق ناپذير استکبار جهاني و در رأس آن آمريکا، ايستادگي و اقتدار ملت را تنها راه مأيوس شدن دشمن برشمردند و با تأکيد بر حمايت قطعي از دولت و مسؤلان افزودند: در بحث هسته اي خطوط قرمز بايد رعايت شود و از حقوق ملت، حتي يک قدم عقب نشيني نشود.
 
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آيت الله خامنه اي در اين اجتماع عظيم، بسيج را مظهر عظمت ملت ايران و نيروي کارآمد دروني کشور دانستند و تاکيد کردند: بسيج، براي دوستان نظام و انقلاب و کشور، مايه خرسندي و اميد و اعتماد، و براي بدخواهان و دشمنان و کينه ورزان نظام اسلامي، مايه بيم و هراس است.
 
ايشان با اشاره به تقارن هفته بسيج با ايام حماسه ی بزرگ زينب کبري سلام الله عليها افزودند: حماسه زينبي، مکمل حماسه عاشورا است و به يک معنا حماسه حضرت زينب سلام الله عليها، احياء کننده و نگهدارنده حماسه عاشورا شد.
 
رهبر انقلاب اسلامي با تأکيد بر اينکه عظمت کار حضرت زينب سلام الله عليها فقط قابل سنجش و مقايسه با حماسه عاشورا است، خاطر نشان کردند: اين بانوي بزرگ اسلام و بشريت همچون قله ی سرافراز و استواري در برابر همه مصيبت ها و حوادث تلخ ايستاد و به يک الگو و پيشواي جاودانه مبدل شد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به سخنان پولادين و قاطعانه و در عين حال روان حضرت زينب سلام الله عليها در برابر مردم کوفه و همچنين در دربار ابن زياد و دربار يزيد تاکيد کردند: آن بانوي بزرگ مجسمه عزت بود، همچنانکه حضرت امام حسين عليه السلام در روز عاشورا بود.
 
ايشان، نتيجه ايستادگي حضرت زينب سلام الله عليها را، بوجود آمدن جرياني در طول تاريخ براي چگونگي حرکت و ايستادگي در مسير حق دانستند و خاطر نشان کردند: بايد الگوي حرکت ما و جهت گيري آن، همواره زينبي و هدف نيز عزت اسلام و جامعه اسلامي و عزت انسان باشد.
 
رهبر انقلاب اسلامي عامل اصلي بوجود آمدن چنين روحيه اي در حضرت زينب سلام الله عليها و ساير اوليا و انبياء و مومنين را برخورد صادقانه با عهد و پيمان الهي بيان کردند و گفتند: قرآن کريم، اين صدق را هم براي پيامبران عظام الهي و اولياء و هم براي مومنين و مردم معمولي لازم مي داند و همه ما بايد در مقابل عهدي که با خدا داريم پاسخگو باشيم.
 
حضرت آيت الله خامنه اي تاکيد کردند: بر اساس نص صريح قرآن، اين عهد، ايستادگي در مواجهه با دشمن در نبرد نظامي، سياسي و اقتصادي و پشت نکردن به دشمن، است.
 
ايشان گفتند: بر اساس اين عهد، هر جا که صحنه زورآزمايي است، بايد در مقابل دشمن ايستاد و بايد عزم و اراده مومنين بر اراده دشمن غلبه پيدا کند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي در اين بخش از سخنان خود به تعبير "نرمش قهرمانانه" که چندي پيش بکار بردند، اشاره کردند و گفتند: عده اي، "نرمش قهرمانانه" را دست کشيدن از اصول و آرمان هاي نظام اسلامي تعبير کردند و برخي دشمنان نيز برهمين اساس، مدعي عقب نشيني نظام اسلامي از اصول شدند درحالي‌که اين برداشت ها، خلاف واقع و بدفهمي است.
 
رهبر انقلاب اسلامي تاکيد کردند: نرمش قهرمانانه به معناي مانور هنرمندانه و استفاده از شيوه هاي متنوع براي دستيابي به اهداف و آرمانهاي گوناگون نظام اسلامي است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به اهداف گوناگون نظام اسلامي براي پيشرفت و ايجاد تمدن عظيم اسلامي افزودند: اين اهداف بصورت مرحله به مرحله و قطعه، قطعه است که راهنمايان و هاديان و متفکران و مسئولان، اين مراحل را قطعه گذاري مي کنند و سپس حرکت جمعي شروع مي شود.
 
ايشان خاطر نشان کردند: اين، نظامِ صحيح حرکت منطقي براي پيشرفت نظام اسلامي است که همه فعالان عرصه سياست و مديران کلان کشور و همچنين فعالان عرصه بسيج بايد آن را مد نظر داشته باشند.
 
رهبر انقلاب اسلامي سپس چند سوال مطرح کردند: آيا تاکيد نظام اسلامي بر پيشرفت به معناي جنگ طلبي نظام اسلامي است؟ آيا نظام اسلامي مي خواهد با همه ملت هاي جهان و دولت ها، چالش داشته باشد؟ همانگونه که برخي اوقات از دهان برخي دشمنان ملت ايران، از جمله از دهان نحسِ نجسِ سگ ِهار ِ منطقه يعني رژيم صهيونيستي شنيده مي شود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: اين ادعاي دشمن، نقطه مقابل ديدگاه و روش اسلامي است زيرا هدف نظام اسلامي بر اساس درسي که از اسلام و قرآن و پيامبر اسلام و ائمه اطهار عليهم السلام گرفته شده، عدالت و احسان و نيکي به همه ملت ها است.
 
ايشان تاکيد کردند: تهديد واقعي جهان، نيروهاي شرآفرين دنيا از جمله رژيم جعلي اسراييل و حاميان آن هستند.
 
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: نظام اسلامي همواره خواهان محبت و خدمت به همه انسان ها و روابط دوستانه با ملت ها است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان کردند: نظام اسلامي حتي با ملت آمريکا هيچ دشمني ندارد، اگرچه دولت آمريکا، نسبت به ملت ايران و نظام اسلامي، مستکبر و دشمن و بدخواه و کينه ورز است.
 
ايشان تاکيد کردند: آنچه که نقطه مقابل نظام اسلامي است و نظام اسلامي با آن مقابله دارد، استکبار است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي پس از تاکيد بر اين واقعيت، سخنان خود را در جمع دهها هزار فرمانده بسيجي با تبيين ويژگي هاي تاريخي استکبار و نمودهاي آنها در دوران کنوني ادامه دادند.
 
رهبر انقلاب، استکبار را واژه اي قرآني خواندند و افزودند: استخوان بندي استکبار در طول تاريخ، ثابت، اما روشهاي آن متفاوت و متغير بوده است.
ايشان با تاکيد بر مخالفت با هر گونه برخورد غير خردمندانه در هر عرصه اي خاطر نشان کردند: بايد در همه زمينه ها از جمله مخالفت و مبارزه با استکبار با برنامه ريزي و درايت و حکمت عمل کرد.
 
رهبر انقلاب براي تحقق برخورد مدبرانه و خردمندانه با نظام استکبار، شناخت "خصوصيات، عملکرد و جهت گيريهاي نظام استکباري" را ضروري برشمردند و افزودند: بدون شناخت و درک صحيح خصوصيات نظام سلطه، برنامه ريزي حکيمانه براي مقابله با آن امکان پذير نيست.
 
ايشان در تبيين خصوصيات رفتار نظام استکباري، بر يک ويژگي اصلي يعني خود برتر بيني تمرکز کردند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي خاطر نشان کردند وقتي يک کشور يا يک نظام بين المللي، خود را اصل، محور و برتر بداند معادلات خطرناکي در تعاملات جهاني بوجود مي آيد.
 
رهبر انقلاب، قائل شدن حق مداخله در امور ديگر کشورها، تحميل ارزشهاي مورد نظر به ديگر ملتها و ادعاي مديريت جهاني را از جمله پيامدهاي خودبرتر بينيِ مطلقِ نظام سلطه دانستند و افزودند: دولمتردان آمريکايي جوري حرف مي زنند که انگار صاحب اختيار ملتها و مالک جهان و منطقه هستند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي، حق ناپذيري را از ديگر تبعاتي دانستند که ويژگي خودبرتر بيني استکبار بدنبال مي آورد.
 
ايشان با اشاره به مقاومت استکبار و امريکايي ها در مقابل حقوق ملتها افزودند: بحث هسته اي ايران نمونه اي روشن از مخالفت سلطه گران در مقابل حقوق ملتهاست.
 
رهبر انقلاب خاطر نشان کردند: هر انسان و يا کشور اهل منطق و استدلال در مقابل حرف حق، تسليم است اما استکبار حرف حق و حقوق روشن ديگران را نمي پذيرد و براي پايمال کردن اين حقوق تلاش مي کند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي، مجاز دانستن جنايت نسبت به ملتها را از ديگر ويژگي‌هاي استکبار برشمردند و افزودند: نظام سلطه براي ملتها و انسانهايي که تابع و تسليم آنها نيستند هيچ ارزشي قائل نيست و هر جنايتي را در حق آنها مجاز مي داند.
 
ايشان در تشريح برخي از مثالهاي بي پاياني که در اين زمينه وجود دارد به برخورد مشمئز کننده مستکبرين با بوميان آمريکايي، جنايات انگليسي ها در حق بوميان استراليايي و بردگي سياهان آفريقا بدست امريکايي ها اشاره کردند.
 
رهبر انقلاب، استفاده امريکايي ها از بمب اتمي در ژاپن را از ديگر نمونه هاي جنايات معاصر استکبار خواندند و خاطر نشان کردند: در دنيا فقط دو بار از بمب اتم استفاده شده که هر دو بار نيز آمريکايي ها آن را در حق مردم ژاپن انجام داده اند اما برغم اين جنايت اکنون خود را متولي مسئله اتمي در دنيا مي خوانند.
 
رهبر انقلاب کشتار و شکنجه مردم در ويتنام، عراق، پاکستان و افغانستان را يادآور شدند وافزودند: شکنجه هاي نفرت آور در گوانتانامو و ابوغريب هچيگاه از ياد ملتها نمي رود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي در چارچوب ضرورت شناخت ويژگيهاي استکبار براي برخورد خردمندانه با نظام سلطه، به ويژگي ديگر سلطه گران يعني فريب گري و نفاق پرداختند.
 
ايشان خاطرنشان کردند: پوشاندن لباس خدمت به جنايت، از شيوه هاي رايج مستکبران است.
 
رهبر انقلاب در اثبات اين واقعيت به توجيه حمله اتمي به ژاپن در تبليغات امريکايي ها اشاره کردند و افزودند: امريکايي ها مي گويند اگر 200 هزار نفر در حمله اتمي به هيروشيما و ناکازاکي کشته نمي شدند جنگ جهاني دوم پايان نمي يافت و جامعه بشري بايد 2 ميليون کشته ديگر را تحمل مي کرد بنابراين امريکا در حمله به ژاپن، در واقع به بشريت خدمت کرده است!
 
ايشان افزودند: اين دروغ عجيب و فريب کاري بزرگ در حالي تکرار مي شود که براساس اسناد موجود چند ماه قبل از جنايت اتمي امريکا در ژاپن، هيتلر يعني رکن اصلي جنگ جهانی دوم خودکشي کرده بود. موسوليني يعني رکن ديگر جنگ جهاني نيز قبل از اين حمله دستگير شده بود و ژاپني ها هم از دو ماه قبل براي تسليم شدن اعلام آمادگي کرده بودند.
 
رهبر انقلاب در تبيين علت واقعي حمله اتمي امريکا به ژاپن خاطر نشان کردند واقعيت آن است که امريکايي ها مي خواستند سلاح جديدشان يعني بمب اتم را در يک ميدان واقعي آزمايش کنند که اين کار را با کشتار مردم بي گناه هيروشيما وناکازاکي انجام دادند اما اکنون در تبليغات خود، به اين جنايت لباس خدمت مي پوشانند.
 
حضرت آيت الهي خامنه اي برخورد منافقانه در ماجراي استفاده از سلاح شيميايي در سوريه را يک نمونه ديگر از فريبکاري‌هاي نظام استکبار دانستد.
 
ايشان خاطر نشان کردند: رئيس جمهور و ديگر مقامات آمريکايي بارها استفاده از سلاح شيمايي را خط قرمز خود اعلام کردند اما همين رژيم آمريکا با حملات شيميايي صدام به ملت ايران، نه تنها مخالفت نکرد بلکه حداقل پانصد تن ماده شيميايي بسيار خطرناک در اختيار صدام قرار داد که ديکتاتور بغداد با استفاده از آن، گاز خردل توليد و مدافعان غيور ايران را هدف قرار داد.
 
ايشان، کشتار قريب به 300 مسافر در حمله ناو آمريکا به هواپيماي مسافربري ايران و حمايت بي‌دريغ اطلاعاتي از صدام را از ديگر جنايات رژيم آمريکا خواندند و افزودند: جنگ افروزي، و اختلاف افکني از ديگر خصوصيات نظام استکبار است.
 
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان با اشاره به مقابله جبهه حق و جبهه استکبار در تمام طول تاريخ اين سؤال مبنايي را مطرح کردند که علت واقعي توطئه چيني استکبار در قبال جمهوري اسلامي چيست؟
 
رهبر انقلاب در پاسخ به اين سؤال، به عامل اصلي شکل گيري انقلاب اسلامي استناد کردند و افزودند: انقلاب ملت بزرگ ايران، و نظام منتخب اين ملت اساسا در اعتراض به استکبار و عوامل آن شکل گرفته و رشد يافته است بنابراين استکبار با توجه به خصوصيات يادشده، اصولاً قادر نيست اين نظام را تحمل کند مگر اينکه از شکست آن مأيوس شود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با توجه به ضرورت مأيوس شدن دشمن، به عنوان اصلي ترين عامل بازدارنده استکبار از ادامه توطئه عليه ملت ايران، تأکيد کردند: آحاد ملت ايران، جوانان و همه کساني که به هر دليل حتي غير اسلامي، به ميهن و خاکشان عقيده دارند بايد کاري کنند که در دل دشمن يأس بوجود آيد و از ادامه توطئه ها مأيوس شود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به استمرار دشمني همه ي رؤساي جمهور آمريکا از اول انقلاب تاکنون، خاطر نشان کردند: تحريک قوميتها، تدارک کودتا، تحريک صدام و کمک بي پايان به عراق، تحريم و انواع فشارهاي ديگر، نشانه دشمني مداوم آمريکا با ملتي است که سي و پنج سال پيش در منطقه حساس غرب آسيا، حرکتي مستقل را آغاز کرد و با وجود همه دشمني ها، به رشد خود ادامه داد و به الگوي ملتهاي منطقه تبديل شد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به نقش آفريني رييس جمهور فعلي امريکا در فتنه 88 افزودند: در آن زمان يکي از شبکه هاي اجتماعي که مي توانست به فتنه گران کمک کند احتياج به تعمير داشت اما همين دولت امريکا مانع از توقف فعاليتهاي آن شد.
 
ايشان افزودند: آنها در اين خيال خام و احمقانه بودند که شبکه هاي اجتماعي و توئيتر و فيس بوک مي توانند نظام اسلامي را بربياندازند به همين علت، همه امکات خود را به خط کردند.
 
رهبر انقلاب تحريم ها را از ديگر روشها و ابزارهاي دشمن براي شکست ملت ايران دانستند و تاکيد کردند: مشکل آنها اين است که اين ملت و ايمان و همبستگي او را نشناخته اند و از خطاها و شکستهاي گذشته درس نمي گيرند.
 
حضرت آيت الهه خامنه اي با استناد به بيان دائم ملت و نظام اسلامي در 35 سال اخير خاطر نشان کردند: همه موفقيتهاي ما و شکستهاي استکبار نشان مي دهد که اقتدار و ايستادگي تنها راه برطرف کردن مزاحمتهاي دشمن و عقب زدن اوست و ملت اين مسئله را بخوبي مي داند.
 
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع مذاکرات هسته اي و مباحث پيرامون ان اشاره کردند و گفتند: من بر حمايت از دولت و مسئولان داخلي و مسئولاني که اجراي مذاکرات را بعهده دارند، اصرار دارم زيرا حمايت از همه دولت ها را وظيفه خود مي دانم.
 
ايشان افزودند: من چندين سال، مسئوليت اجرايي را بعهده داشتم و سنگيني و سختي کار اجرايي را حس کرده ام و مي دانم که مسئولان اجرايي نيازمند کمک و حمايت هستند، بنابراين حمايت من از دولت و مسئولان قطعي است.
 
رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: البته، از طرف ديگر، من بر تثبيت حقوق ملت ايران از جمله حق هسته اي نيز تاکيد دارم و اصرار دارم که نبايد از حقوق ملت ايران، حتي يک قدم، عقب نشيني شود.
 
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: من در جزييات مذاکرات مداخله نمي کنم اما خطوط قرمزي وجود دارد که بايد رعايت شوند و مسئولان هم موظف به رعايت اين خطوط قرمز هستند و نبايد از فضاسازي ها و تهديدهاي دشمن هم به خود هراسي راه دهند.
 
ايشان، علت اصلي تحريم ها برضد ملت ايران را، کينه ورزي استکباريِ امريکا دانستند و افزودند: کينه امريکا برضد ملت ايران همچون کينه شتري است و هدف آنها از فشارها اين است که شايد ملت تسليم شود اما اشتباه مي کنند زيرا ملت ايران، با فشار، تسليم هيچکس نخواهد شد.
 
رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: به فضل و توفيق الهي، ملت ايران فشارها را تحمل و آن را تبديل به فرصت خواهد کرد.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به برخي نقاط ضعف در تصميم گيري ها و برنامه ريزي هاي اقتصادي کشور و توهم دشمن براي رخنه از طريق اين نقاط ضعف، گفتند: برخلاف توهم دشمن، اين فشارها، فرصتي خواهد بود که ما نقاط ضعف خود را برطرف کنيم.
 
ايشان تاکيد کردند: تحريم ها کارساز نخواهد بود و خودِ آمريکايي ها هم به اين موضوع پي برده اند زيرا همواره در کنار تحريم، تهديد نظامي را نيز بکار مي برند و اين نشان مي دهد که تحريم ها، هدف آنها را برآورده نمي کند.
 
رهبر انقلاب اسلامي خاطر نشان کردند: البته تهديد نظامي هم که پي در پي رييس جمهور و ديگر مسئولان امريکايي برزبان مي آورند، اقدامي مشمئز کننده و نفرت انگيز است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي گفتند: رييس جمهور امريکا و ديگر مقامات اين کشور، بجاي تهديد نظامي ملت ايران، فکري به حال اقتصاد ويران شده و قرض هاي خود بکنند. بروند فکري کنند تا دولت آمريکا براي بيش از دوهفته تعطيل نشود.
 
ايشان تاکيد کردند: ملت ايران به همه ملت هاي دنيا احترام مي گذارد اما برخورد ملت ايران با متعرض، برخورد پشيمان کننده خواهد بود و آنچنان سيلي به متعرض خواهد زد که هرگز فراموش نکند.
 
رهبر انقلاب اسلامي موظف بودن مقامات آمريکايي را به بيان سخناني که موجب رضايت شبکه سرمايه داري صهيونيستي شود، مايه وهن و ذلت و بي آبرويي آنها برشمردند و خاطر نشان کردند: رژيم صهيونيستي محکوم به زوال است زيرا اين رژيمِ مفلوک بر اساس زور و تحميل بوجود آمده و هيچ پديده تحميلي قابل دوام نيست.
 
حضرت آيت الله خامنه اي با اظهار تاسف از تملق گويي برخي دولت هاي اروپايي در مقابل صهيونيست هايي که درواقع انسان نيستند، افزودند: در دوره اي، ملت فرانسه بعلت ايستادگي رييس جمهور اين کشور در مقابل انگليس و آمريکا، اعتبار سياسي کسب کرد اما اکنون دولتمردان فرانسوي نه فقط در مقابل امريکا بلکه در مقابل رژيم نحسِ نجسِ صهيونيستي نيز اظهار خواري و کوچکي مي کنند که مايه سرشکستگي ملت فرانسه است که خودشان بايد براي آن علاجي پيدا کنند.
 
رهبر انقلاب در بخش ديگري از سخنانشان معناي حقيقي بسيج را حضور متن مردم در عرصه هاي مختلف دانستند و تاکيد کردند: اين يک اصل مسلم و بدون ترديد است که هرجا مردم در صحنه باشند و وحدت و همبستگي داشته باشند پيروزي قطعي است.
 
ايشان بسيج را مظهري از همين حضور مبارک خواندند و خاطر نشان کردند: بسيج در همه مراحل و دورانها امتحان صداقت خود را به خوبي پس داده است.
 
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: هرکس که به ارزشهاي اسلام پايبند است و براي زحمات، مجاهدتها و خدمات بسيج، احترام قائل است، بسيجي به شمار مي رود چه عضو مجموعه و سازمان بسيج باشد چه نباشد.
 
ايشان توانايي هاي بسيج را، کارگشاي عرصه هاي مختلف خواندند و با اشاره به حضور قشرهاي مختلف مردم و چهره هاي برجسته علمي، فرهنگي، هنري، سياسي و اجتماعي در اين مجموعه افزودند: توانايي هاي بسيج بايد همچنان رشد و ارتقا يابد.
 
رهبر انقلاب، پايبندي به «الزامات اخلاقي، عملي و اجتماعي» را زمينه ساز رشد و تعالي مستمر بسيج برشمردند و افزودند: تقويت صبر و گذشت و تواضع، افزايش ظرفيتهاي دروني، داشتن جنبه، برخورد با محبت با مردم، و تعامل صحيح با محيط و جامعه و تلاش بي وقفه براي خدمت از جمله الزاماتي است که مي تواند مجموعه بسيج را در پيشبرد اهداف کشور، از تأثيرگذاري روزافزون برخوردار سازد.
 
ايشان تأکيد کردند: بسيج با اين ويژگي ها مي تواند مايه استقرار، ثبات و ابهت و افتخار نظام باشد که بحمدالله هست.
 
رهبر انقلاب در بخش پاياني سخنان خود، جوان ها را مورد خطاب قرار دادند و گفتند: بدون هيچ ترديدي، آينده روشن واميد بخش کشور و نظام متعلق به شما است و شما جوانان خواهيد توانست کشور و ملت را به اوج توفيق برسانيد و الگو و نمونه کامل تمدن نوين اسلامي را تشکيل دهيد.
ايشان افزودند: لازمه انجام اين وظايف سنگين از جانب جوانان، تقويتِ دين مداري، تقوا، عفت و پاکيزگي روحي و همچنين علم، نشاط کاري، امانت، خدمات اجتماعي و ورزش است.
 
در ابتداي اين مراسم، با فرمان حضرت آيت الله خامنه اي فرمانده کل قوا و با رمز «محمد رسول الله» دومين مرحله از رزمايش گردانهاي بسيج با عنوان «الي بيت المقدس» در 9 استان کشور به طور همزمان آغاز شد.
 
پيش از بيانات رهبر معظم انقلاب سردار سرلشکر محمدعلي جعفري فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با بيان اينکه استکبار جهاني پيکاري سخت، وسيع و چندبعدي را عليه انقلاب آغاز کرده است، گفت: استحکام ساخت دروني نظام نيازمند سازماندهي گسترده بسيج مردمي براي حضور در ميدان هايي است که انقلاب و نظام به آن احتياج دارد.
 
سرلشکر جعفري با اشاره به بسترسازي مناسب در بسيج براي تحقق فرامين فرمانده کل قوا مجموعه اي از اقدامات صورت گرفته در بسيج در حوزه هاي مختلف از جمله تشکيل شبکه هاي صالحين، امر به معروف و نهي از منکر، سازندگي و محروميت زدايي و کارآفريني، علمي پژوهشي، نخبگاني و اقشاري و ورزشي را به عنوان زير ساختهاي لازم براي توسعه عناصر قدرت آفرين در ساخت دروني نظام نام برد.
 
همچنين سردار سرتيپ محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مصتضعفين نيز در سخناني با اشاره به جهاد همه جانبه پايگاه هاي مقاومت به عنوان ستون فقرات بسيج گفت: امروز پايگاه هاي بسيج کانون بيداري و تکيه گاه امن براي مردم هستند.
 
وي تأکيدکرد: دشمن تمام لشکرهاي زر و زور و تزوير و هزاران رسانه را عليه کشور بسيج کند، سوزني از مسير ولايت عقب نشيني نخواهيم کرد.
در ابتداي اين ديدار همچنين جمعي از بسيجيان حاضر در مراسم برنامه ي «پرچمداران تمدن اسلامي» را اجرا کردند.