مجلس به فانی و فرجی دانا رای اعتماد داد/ صالحی امیری وزیر نشد

  مجلس شورای اسلامی به علی اصغر فانی،‌ گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش و رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم رای اعتماد داد اما به رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش رای اعتماد نداد. به گزارش فرارو، مجلس شورای اسلامی از صبح امروز به بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای […]

ergr

 

مجلس شورای اسلامی به علی اصغر فانی،‌ گزینه پیشنهادی دولت برای وزارت آموزش و پرورش و رضا فرجی دانا وزیر پیشنهادی علوم رای اعتماد داد اما به رضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی ورزش رای اعتماد نداد.

به گزارش فرارو، مجلس شورای اسلامی از صبح امروز به بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی رییس جمهور برای وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و ورزش پرداخت که در پایان این جلسه و پس از رای گیری از نمایندگان  علی اصغر فانی با کسب 185 رای موافق،‌ 53 رای مخالف و 24 رای ممتنع به عنوان وزیر آموزش و پرورش انتخاب شد.

علی اصغر فانی دانش‌آموخته دوره دکترای رشته مدیریت دولتی از دانشگاه تربیت مدرس بوده و هم‌اکنون عضو هیئت علمی دانشکده مدیریت دانشگاه تربیت مدرس است.

همچنین نمایندگان مجلس با 159 رای موافق ،70 رای مخالف و32 رای ممتنع به رضا فرجی دانا به عنوان وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری رای اعتماد دادند.

فرجی دانا در سال 1339 در خانواده ای مذهبی در قم متولد شد و در سال 1357 دیپلم خود را در رشته ریاضی فیزیک از دبیرستان حکیم نظامی قم گرفت و در همان سال در کارشناسی مهندسی برق دانشگاه شیراز پذیرفته شد.

 اما نمایندگان مجلس شورای اسلامی با 141 رای مخالف به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان رای اعتماد نداد.

سیدرضا صالحی امیری از مجموع 261 رای، با 141 رای مخالف ، 107رای موافق و 13 رای ممتنع نتوانست اعتماد مجلس را برای تصدی گری وزارت ورزش و جوانان کسب کند.