تلاش مدیران دستگاه‌های اجرایی برای جذب اعتبارات ملی

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات ملی و استانی تلاش جدی داشته باشند.

13910710000150_PhotoA

لکنا به نقل از فارس:حجت الله سوری ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی لرستان اظهار کرد: در 35 سال گذشته استان لرستان کمتر مورد توجه مسئولان اجرایی کشور قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه باید در دولت جدید اقداماتی جهت رشد و توسعه این استان صورت گیرد، افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جذب اعتبارات ملی و استانی تلاش جدی داشته باشند و امروز مدیریت در عرصه اداری استان لرستان باید مدیریت حرفه‌ای باشد.

سوری با بیان اینکه با توجه به وضعیت فعلی کشور در حوزه سیاسی و اقتصادی که کشور را به بن بسته رسانده و دولت جدید با حجمی از مشکلات وارد عرصه شده،‌ گفت: باید تلاش جدی در این عرصه صورت گیرد، تا برخی از مشکلات در این حوزه نیز برطرف شود.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شوای اسلامی گفت: با توجه به نرخ بالای بیکاری در لرستان وظیفه ما در برابر مردم این استان به ویژه در راستای ایجاد اشتغال و فرصت‌های شغلی جوانان بسیار سنگین‌تر است.

در ادامه معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: اعتبارات جاری این استان به دلیل عدم نقدینگی 11 درصد در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد.

علی هادی چگنی افزود: امسال 90 میلیارد ریال از محل اعتبارات هزینه‌ای در حوزه جاری به استان کمتر داده شده است که به طور یقین برخی از دستگاه‌های اجرایی جهت پرداخت به کارکنان خود با مشکل مواجه هستند.

وی تصریح کرد: همچنین یک هزار و 130 میلیارد ریال اعتبار از محل تملک دارایی نیز به استان لرستان کمتر تخصیص داده شده است و از این نظر نیز مشکلاتی در بخش طرح‌های استان ایجاد می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی استانداری لرستان گفت: استان لرستان از نظر جذب اعتبارات هزینه‌ای از سال 80 تاکنون تنها سه سال با رشد مواجه بوده و از نظر اعتبارات تملک دارایی نیز به مدت پنج سال نسبت به متوسط کشوری منفی بوده است.