حجت اله سوری خدائی :انتخاب فرماندار در حیطه وظایف و اختیارات نمایندگان نیست و آنان تنها به عنوان نماینده مردم می توانند نظرات خود و دغدغه های مردم را به استاندار ارائه دهند.

نماینده دلفان و سلسله در مجلس شورای اسلامی معتقد است که برخی ها یک زمانی مُرده سیاسی بوده اند و حالا که زنده شده اند، می خواهند هرکاری که دلشان می خواهد انجام دهند. در حالی که دولت یازدهم با شعار اعتدال روی کار آمده و طبیعتاً مجالی برای اینگونه افراد نخواهد بود.

13910627214928176_PhotoL2-250x175-150x150
لکنا:حجّت الله خدایی سوری در گفتگو با خبرنگار سلام دلفان گفت: انتخاب فرماندار در حیطه وظایف و اختیارات نمایندگان نیست و آنان تنها به عنوان نماینده مردم می توانند نظرات خود و دغدغه های مردم را به استاندار ارائه دهند.

معیارهای انتخاب فرماندار آینده دلفان/اولویت با گزینه های بومی …

وی معیارهای مورد نظر خود برای فرماندار را کارآمدی، متعهد بودن به اصول انقلاب و مردم، خدمتگزاری و بومی بودن عنوان کرد و افزود: معیار بعدی این است که ببینیم چارچوب و محورهای دولت برای انتخاب فرماندار چیست که در این خصوص هنوز چیزی به ما اعلام نشده است.

وی در خصوص گمانه زنی هایی که در خصوص فرماندار آینده نورآباد مطرح می شود و اسامی که این روزها نقل محافل است گفت: بنده اسم فرد خاصی را نشنیده ام و اینها گمانه زنی های داخلی است و عدّه ای دوست دارند خودشان را برای این سِمت مطرح کنند ، ما هم بنا نداریم این حرف و حدیث هایی که در کوچه و بازار مطرح می شود را مبنای عمل خود قرار دهیم.

برخی مُرده سیاسی ، اکنون زنده شده اند …

سوری ادامه داد: کسانی که یک زمانی مُرده سیاسی بودند، اکنون زنده شده اند و فکر می کنند هرکاری که دلشان بخواهد می توانند انجام بدهند. این در حالی است که دولت، دولت تند و افراطی نیست که اینگونه افراد بخواهند پست های مهمّ را در اختیار بگیرند. دولت شعار خود را اعتدال قرار داده است و توقع ما از دولت محترم این است که به این شعار خود عمل کند.

طفره رفتن نماینده از پاسخ به یک سؤال کاملأ واضح …

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از عملکرد فرماندار فعلی راضی هستید یا خیر؟ گفت: بهتر است در مورد دولت قبلی چیزی نگوییم و در خصوص دولت فعلی صحبت کنیم. اجازه بدهید فعلا در این خصوص اظهارنظری نکنیم.

خبرنگار ما پرسید: شما معیارهایی را برای فرماندار آینده ذکر کردید؛ بالاخره با توجّه به همان معیارها و اینکه به عنوان نماینده مردم از اهرم نظارتی برخوردار هستید می توانید ارزیابی خود را از عملکرد آقای دریکوند بگویید یا خیر؟

وی اینگونه پاسخ داد: نمی شود به شکل سطحی و احساسی قضاوت کرد و باید در فرصتی مناسب و با درنظرگرفتن شاخصه ها و نیز گزارشی که ایشان از عملکرد خود می دهند، ارزیابی انجام دهیم. همچنین باید عملکرد فرماندار بعدی را نیز ببینیم و آنوقت مقایسه و قضاوت انجام دهیم.

نماینده شهرستان تلویحأ موضوع تغییر فرماندار دلفان را تایید کرد …

نماینده دلفان و سلسله در پاسخ به این سؤال که آیا احتمال ابقای فرماندار فعلی وجود دارد یا خیر؟ گفت: خواست استاندار این است که فرمانداران کنونی تغییر یابند.

وی رسانه ها را مورد خطاب خود قرار داد و گفت: درخواست ما از رسانه ها و اصحاب قلم این است که مسائل را بدون توجّه به جنجال های سیاسی و مسائل احساسی بررسی کنند. طبیعتاً مشکلاتی که در طول بیش از ۳۰ سال بوجود آمده است را نمی شود در یک یا دو سال رفع کرد.

منبع:سلام دلفان