براساس تحقيقات، قیمت هر درخت بلوط 169 میلیون تومان است

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی لرستان گفت: کارشناسان کشورهای خارجی، تحقیقاتی را در استان کرمانشاه انجام دادند كه براساس آن ارزش ریالی هر درخت بلوط 169 میلیون تومان تخمین زده شد، اما در لرستان دو درخت بلوط را قطع و یک کیسه زغال درست می‌کنند و با قیمت هشت هزار تومان می‌فروشند كه اين مساله نگران‌کننده است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه لرستان، بهاروند عصر روز جمعه 25 فروردين در جلسه کمیته صیانت از محیط شهری و مدیریت پسماند شهر خرم آباد با بيان اینکه لرستان با وجود حدود دو میلیون و 100 هزار هکتار عرصه‌های منابع طبیعی دومین استان از حیث برخورداری از منابع طبیعی در کشور است، افزود: در لرستان باید بحث حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی را در نظر بگیریم، اما متاسفانه در حال حاظر بحث توسعه را مد نظر قرار داده‌ایم.

معاون فنی اداره‌کل منابع طبیعی لرستان گفت: با وجود حدود دو میلیون و 100 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی در لرستان، منابع طبیعی و فضای سبز جایگاه ویژه‌ای در استان دارد، با این حال نباید بحث توسعه در اولویت کار ما قرار بگیرد، اما روند کار در بحث منابع طبیعی استان به سمتی پیش می‌رود که شاید نگران‌کننده باشد.

بهاروند خاطرنشان کرد: سرانه جنگل و فضای سبز در دنیا برای هر نفر حدود شش دهم هکتار است که در کشور ما این مقدار دو دهم هکتار و در استان لرستان حدود هشت دهم است.

وی در ادامه افزود: بنابر قانون و مصوبه هیئت وزیران تمام پارکهای محدوده شهرها که جزو اراضی منابع طبیعی هستند، باید به شهرداری واگذار شوند و در تمام استانها هم این کار انجام شده است.

بهاروند گفت: در استان لرستان بنابر این مصوبه در سال 89 بايد پارک جنگلی مخملکوه به شهرداری واگذار شود و تا مرحله تحویل هم رفته است، اما چون بحث مالی مد نظر شهرداری بوده و حالت درآمد زایی نداشته، شهرداری از این قضیه انصراف داده است.