کاریکاتورهای از دست رفته نتانیاهو علیه ایران!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی یک هفته اخیر لفاظی های بسیاری علیه ایران و رئیس جمهوری جدید این کشور داشته است؛ از سخنرانی وی در سازمان ملل گرفته تا مصاحبه با شبکه های رادیویی و تلویزیونی، نتانیاهو سعی کرده کنایه ای هرچند در قالب استعاره به ایران بزند. رویکرد وی انتقاداتی را نیز به […]

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل طی یک هفته اخیر لفاظی های بسیاری علیه ایران و رئیس جمهوری جدید این کشور داشته است؛ از سخنرانی وی در سازمان ملل گرفته تا مصاحبه با شبکه های رادیویی و تلویزیونی، نتانیاهو سعی کرده کنایه ای هرچند در قالب استعاره به ایران بزند. رویکرد وی انتقاداتی را نیز به همراه داشته است.

به گزارش فرارو، فارن پالسی، ارگان سیاست خارجی آمریکا طی گزارشی به مسئله مشابه در سخنرانی های نتانیاهو پرداخته و برای عجیب ترین استعاره هایی که وی در سخنرانی هایش در مورد ایران بکار برده، تصویر سازی کرده است.

چند روز پیش نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل که طی آن رئیس جمهوری ایران را به «گرگی در لباس میش» تشبیه کرده و روحانی را متهم کرده بود که «وی فکر می کند که می تواند کیک زرد خود را داشته باشد و آن را بخورد»، به مجموعه ای از دیگر گفتگوهای رنگارنگ وی اشاره کرده و سخنان وی را به تبعیت از کاریکاتوری که نتانیاهو در سخنرانی سال 2012 به سازمان ملل برده بود، در تصاویری طنزآمیز ترسیم کرده است. وی در گفتگو با رادیوی عمومی آمریکا (NPR) گفته بود که روحانی یک کتاب است؛ وی یک کتاب باز است.»

سوم اکتبر سال 2013: «من این کتاب را خریدم؛ ما کتاب را داریم؛ ما آن را خواندیم. وی یک کتاب باز است.»

 

 اول اکتبر 2013: «احمدی نژاد گرگی در لباس گرگ بود.»
اول اکتبر 2013: «روحانی گرگی در لباس میش است. گرگی که فکر می کند می تواند چشم جامعه بین المللی را با پشم خود ببندد.»

 

 اول اکتبر 2013: «روحانی گمان می کند که می تواند کیک زرد خود را داشته باشد و آن را بخورد.»

 

 شانزدهم سپتامبر 2012: «می دانید، در محوطه 20 قدم هستند، و نباید اجازه دهید که خط گل را رد کنند… نباید اجازه دهید که امتیاز بگیرند زیرا این امر پیامدهای باورنکردنی را برای صلح و امنیت همه ما و واقعا همه جهان خواهد داشت.»

 

ششم مارس 2012: «خانم ها و آقایان، اگر چیزی شبیه به اردک است، مانند اردک راه می رود و مانند اردک صدا می کند پس چه می تواند باشد؟… درست است، آن یک اردک است! اما این اردک یک اردک هسته ای است.»

 

 بیست و چهارم سپتامبر 2011: «منتقدان اسرائیل کسانی را که ناخواسته تغذیه تمساح سیری ناپذیر جنگ طلبان اسلام را تامین می کنند، تحسین می کنند.»

 

 یازدهم جولای 2010: «تا آنجا که به منطقه عاری از سلاح های هسته ای مربوط می شود، زمانیکه این شیر یک بره در اختیار داشته باشد، برای جلب رضایت این شیر، هر روز به یک بره جدید نیاز نخواهید داشت، ممکن است که با چنین شکلی از دگرگونی در خاورمیانه روبرو باشیم.»