لرستان از قافله توسعه کشوری عقب مانده است

رئیس مجمع نمایندگان لرستان گفت: هرچند اقدامات صورت گرفته پس از انقلاب در لرستان با قبل از آن قابل قیاس نیست، اما متاسفانه این استان از قافله توسعه کشوری عقب مانده است.

1392051710222020952633
به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، اللهیار ملکشاهی در مراسم تودیع و معارفه استانداران لرستان با بیان اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است و از نظر آب یکی از قوی‌ترین استان‌ها بوده و از نظر خاک دارای 800 هزار هکتار زمین مستعد کشاورزی است، اظهار کرد: این استان با ظرفیت‌های بسیار فراوان از جمله معادن غنی سنگ، نفت، قیر، گاز یکی از استان‌های پرظرفیت کشور است، اما متاسفانه از این ظرفیت‌ها کمترین بهره را برده‌ایم.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، افزود: این استان از نظر توسعه‌یافتگی یکی از ضعیف‌ ترین استان‌های کشور است و باید از خودمان بپرسیم که چرا لرستان امروز به این وضعیت افتاده است.
وی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم از لحاظ تاریخی بررسی کنیم در زمان جنگ این استان پس از استان‌های مرزی بیشترین آسیب را از حملات دشمن دیده است به گونه‌ای که شهرستان پل‌دختر بر اثر بمباران زیاد رژیم بعث به تپه‌ای از خاک تبدیل شده بود و مسلم است در زمان جنگ امکان سرمایه‌گذاری و توسعه در این استان وجود نداشته است.
ملکشاهی تصریح کرد: پس از جنگ نیز تمام توجهات دولت وقت به بازسازی مناطق جنگ‌زده و مرزی متمرکز شد و از آنجا که لرستان هم به اندازه استان‌های مرزی آسیب دیده بود، منتها از این بازسازی‌ها کمترین بهره را برد.
وی با بیان اینکه پس از جنگ و در دولت سازندگی به بعد به زیرساخت‌های این استان توجه خاصی نشده است، بیان کرد: باید قبول داشته باشیم اگر یک منطقه از زیرساخت‌های مناسبی برخوردار نباشد، قطعاً بخش خصوصی انگیزه حضور در آن منطقه را ندارد.
رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تجلیل از زحمات شبانه‌روزی استاندار سابق لرستان گفت: دهمرده حقیقتا یک نعمت الهی برای این استان بود و زحمات شبانه‌روزی وی قطعا در ذهن همه مردم و مسئولان این استان هرگز فراموش نمی‌شود.
وی افزود: البته استاندار جدید نیز که قبلا در این استان به عنوان معاون عمرانی مسئولیت داشته است، خاطرات بسیار خوشی در ذهن مردم این دیار ایجاد کرده و همین امر سبب شد پس از انتخاب وی به عنوان استاندار لرستان موجی از شادی در بین مردم به وجود بیاید.
نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به استقبال و ابراز رضایت‌مندی مردم از انتخاب استاندار جدید گفت: به خاطر این انتخاب هوشمندانه دولت از روحانی و وزیر کشور تشکر می‌کنیم چرا که حقیقتا یک شادی دوباره‌ای پس از انتخابات به این مردم هدیه کردند.