جزئیات تماس تلفنی روحانی و اوباما

توییتر غیر رسمی حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، جزئیات تماس تلفنی اوباما با وی را در چند توییت متوالی منتشر کرده است.

n00266987-b
به گزارش لکنا به نقل از، فرارو، اوباما در این سخنان ضمن بیان احترام خود به ملت ایران، خاطرنشان کرده است حل مسئله هسته‌ای ایران اثر مثبتی بر سایر مسائل نظیر بحران سوریه خواهد گذاشت. روحانی نیز با بیان خوش‌بینی به مذاکرات آتی، گفته با اراده سیاسی برای مسئله هسته‌ای راه حل وجود خواهد داشت. متن ترجمه‌شده توییت‌ها به فارسی را به ترتیب زمانی می‌خوانید.

· در تماسی تلفنی میان روسای جمهوری ایران و آمریکا که اینک صورت گرفت. حسن روحانی: “have a nice day”. باراک اوباما: “Thank you. خداحافظ”

· در تماس تلفنی، رئیس جمهور روحانی و رئیس جمهور اوباما اظهار داشتند سیاست‌های دوجانبه آن‌ها مسئله هسته‌ای را به سرعت حل خواهد کرد.

· اوباما و روحانی وزرای امور خارجه را مامور پیگیری هر چه سریعتر همکاری‌ها کردند.

· اوباما خطاب به روحانی: من احترام خود را به شما و مردم ایران خاطرنشان می‌شوم. من متقاعد شده ام این روابط میان ایران و ایالات متحده اثرات مهمی در منطقه خواهد داشت. اگر ما در پرونده هسته‌ای پیشرفتی حاصل کنیم، مطمئنا سایر مسائل نظیر سوریه به نحو مثبتی تحت تاثیر قرار خواهند گرفت. برای شما سفری ایمن و دلپذیر را آرزو می‌کنم و اگر با ترافیک شدیدی در نیویورک مواجه بودید، معذرت می‌خواهم.

· حسن روحانی خطاب به اوباما: در رابطه با موضوع انرژی هسته‌ای، با اراده سیاسی، راهی برای حل سریع موضوع وجود دارد. ما به آن‌چه در هفته‌ها و ماه‌های آتی از 5+1 و دولت شما خواهیم دید، خوش‌بینیم. مراتب قدردانی مرا به خاطر مهمان‌نوازی و تماس تلفنی تان پذیرا باشید. روز خوبی داشته باشید آقای رئیس جمهور.

· اوباما به روحانی: Thank you، خداحافظ.
85783_626
تصویر اتاقی که اوبامااز آنجا تلفنی با روحانی گفتگوکرد