فوتبالیست‌ها پیشرفت کوهدشت را رقم می‌زنند/ حسین ناصری

فوتبالیست‌ها  پیشرفت کوهدشت را رقم می‌زنند حسین ناصری ( سردبیر نشریه آفتاب کوهدشت) یکی از موضوعاتی که در این دهه همواره در رسانه‌ها مطرح است موضوع کار جمعی در جامعه ما است. اساساً، آیا شما با این گزاره که ما در کار جمعی موفق نیستیم، موافق هستید یا نه؟ در جواب این سوال باید گفت […]

عکس خودم

فوتبالیست‌ها  پیشرفت کوهدشت را رقم می‌زنند

حسین ناصری ( سردبیر نشریه آفتاب کوهدشت)

یکی از موضوعاتی که در این دهه همواره در رسانه‌ها مطرح است موضوع کار جمعی در جامعه ما است. اساساً، آیا شما با این گزاره که ما در کار جمعی موفق نیستیم، موافق هستید یا نه؟

در جواب این سوال باید گفت که در بین مردم‌ بلندآوازه شهرمان در دوره‌های گذشته همکاری و مشارکت به‌طور جدی وجود داشته است. وجود اشکال گوناگون تعامل مردم با هم در قالب رسوم گوناگون نشان دهنده این واقعیت است که نمی‌توان این مساله را به گذشته نسبت داد که ما از ابتدا روحیه کار جمعی نداشته‌ایم. از این قبیل رسوم می‌توان به «گّل درو» در فصل تابستان و «نووّه‌گا» اشاره کرد که هم اکنون در بعضی از مناطق روستایی و عشایری شهرمان مرسوم است.

تحقق اين كارهاي گروهي در مناطق دورافتاده‌ايي رخ مي‌دهد كه خبري از رسانه‌ها نيست. به نظر شما چرا چوپان‌ها و گاو‌چران‌های ما هم اکنون در دور افتاده‌ترین نقاط روحیه کار گروهی دارند اما عقلای قوم ما تحمل همدیگر و روحیه کار گروهی ندارند؟!

چرا سياسيون تا قدرت به دست‌شان مي‌افتد شروع مي‌كنند به قلع و قمع نيروهاي رقيب؟! به نظر شما آيا اين كار درستي است كسي كه قدرت سياسي را به دست بگيرد، تمام هم و غم خود را صرف تغيير و تحول بالاترين تا پايين‌ترين نيروهاي ادرات بكند؟! چرا مدعيان دروغين حاكميت شايسته سالاري تا به محض اين‌كه قدرت به دست‌شان مي‌افتد شروع به شايسته‌سواري مي‌كنند؟! شائبه‌اي در اذهان ايجاد نشود، منظور فقط حال حاضر نيست بلكه دوره‌هاي گذشته نيز مد نظر مي‌باشد.

اين روال نادرست نبايد در شهر ما ادامه داشته باشد. تحقق اين امر از خود گذشتگي و فداكاري مردان و زنان ثابت قدم مرد را مي‌طلبد. براي تحقق اين مهم بايد خصلت‌هاي غلط خودخواهي و كينه‌توزي در بين رجال سياسي ريشه‌كن گردد و فرهنگ صحيح برادري و برابري جايگزين آن گردد.

مردم ما دو ماه پيش شاهد تحقق يك رويداد خوشايند و دلگرم كننده بودند. خبر آغاز مراسم ساخت پتروشيمي شهرستان چنان در رسانه‌هاي گروهي پوشش يافت كه حتا ساكنان دور افتاده‌ترين روستاهاي شهرمان نيز از آن با خبر شدند.

فرشاد حيدري مدير عامل بانك ملي ايران در مراسم افتتاحيه پتروشيمي كوهدشت از زحمات همه نام برد و تشكر كرد. ايشان زحمات نماينده پيشين در گرفتن مصوبه و زحمات نماينده كنوني و استاندار لرستان را ارج نهاد و از زحمات آن‌ها نيز تشكر كرد. وي با وجود اين‌كه با زحمات و تلاش زياد اعتبار طرح را تأمين كرده بود اين اتفاق مهم را به نفع خود مصادره نكرد و احداث كارخانه سيمان كوهدشت را در آينده‌ي نزديك نيز به حاضرين در مراسم نويد داد.

مردم شهرمان به وجود چنين فرزندان دلسوزي مي‌بالند و احساس شور شعف ‌مي‌كنند. كوهدشت براي پيشرفت به اين قبيل افراد نياز دارد. پيشرفت كوهدشت در گرو كار گروهي و همبستگي طيف‌هاي مختلف سياسي است. طيف‌ها و گرايش‌هاي سياسي شهر بايد طرز تفكر خود را اصلاح كنند و در كنار رقابت سالم تحقق منافع عمومي را سرلوحه كار خويش قرار دهند.

به ثمر رسيدن تلاش‌ها و آزمودن تجربيات، هنگامي با شيريني موفقيت، قرين مي‌شود كه‌ سخت‌كوشي همراه آن شود. اديسون معتقد است: همه اختراعات و اكتشافات دنيا 99 درصد مبتني ‌بر تلاش و كوشش مداوم است و تنها يك درصد آن مرهون شانس است.

با این توصیفات برای بهبود وضعيت شهر چه باید کرد؟با توجه به مجموعه عواملی که بیان کردیم، برای بهبود وضعيت شهرمان باید عواملی که این فرهنگ را تضعیف می‌کند بررسی و  برای بهبود، آن‌ها ر ا تغییر دهیم. با توجه به گفته اديسون، در اين راه بايد از گذشته عبرت گرفت و تلاش و كوشش مداوم را سرلوحه كار خودمان قرار دهيم و منتظر معجزه و امداد غيبي نباشيم.

براي تحقق اين مهم دلسوزان شهر بايد با صرف‌نظر از مسائل گروهي مثل يك تيم فوتبال هماهنگ بازي كنند. آري! پيشرفت كوهدشت  را فوتباليست‌ها رقم مي‌زنند. افرادي كه در زمين بازي هستند و يا قرار است به زمين بروند مواظب باشند كه تك‌روي شكست را به دنبال دارد و هيچ تيمي با تك‌روي موفق و سرافراز از ميدان بازي بيرون نيامده است. پس مواظب باشيم تا در ميدان هستيم به نحوي عمل نماييم كه هنگام خروج از زمين بازي سرمان را در پيشگاه خداوند و مردم شهرمان بالا بگيريم.

 اميد آن‌كه در آينده خبرهاي موفقيت و پيشرفت شهرمان را براي شما انعكاس دهيم.

توضیح: این نوشتار را نویسنده به طور اختصاصی برای لکنا ارسال نموده است.