بیش از 100 میلیارد تومان در حوزه گردشگری لرستان سرمایه گذاری شده‌است

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: بیش از 100 میلیارد تومان در حوزه گردشگری استان سرمایه‌گذاری شده است.

IMG15173520

 

 

سید قاسم قربانی در گفتگو با مهر اظهار داشت: در طول هشت سال گذشته بیش از 100 میلیارد تومان در حوزه زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری صنعت گردشگری در این استان سرمایه گذاری شده است.

وی با اشاره به نقش سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساختهای گردشگری بر توسعه این صنعت و در نتیجه افزایش درآمد و اشتغالزایی، ابراز امیدواری کرد که روند سرمایه‌گذاری در این بخش استمرار داشته باشد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان با اشاره به وجود 18 هتل در استان لرستان بیان داشت: در مجموع هم اکنون 25 هتل و مرکز اقامتی در این استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: شهرستان‌های نورآباد و کوهدشت از جمله شهرستان‌هایی هستند که پیش از این فاقد هتل مناسب بودند که با پیگیری‌های انجام شده دارای مرکز اقامتی شدند.

قربانی با تاکید بر اینکه لرستان بخش مهمی از میراث فرهنگی و تاریخی کشور محسوب می‌شود، عنوان کرد: برای معرفی داشته های این استان در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیازمند مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه زیرساخت‌ها هستیم.

وی با اشاره به اعطا 80 فقره تسهیلات برای راه اندازی رستورانهای بین راهی در استان بیان داشت: این تسهیلات برای بهسازی و احداث این واحدها اختصاص داده شده است.