ممبيني جزئيات لايحه بودجه 91 را اعلام كرد:

نفت 85 دلار، دلار 1150 تومان واحتمال افزايش تا 15 درصدي حقوق كارمندان

معاون بودجه معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رييس جمهور از دستور رييس جمهور براي توجه ويژه به جبران خدمت كاركنان دولت و رفاهيات آنها در سال آينده خبر داد و گفت: براساس آنچه در لايحه‌ سال 91 بودجه ديده شده، افزايش حقوق كارمندان مي‌تواند بين 12 تا 15 درصد در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رحيم ممبيني در نشست خبري امروز خود با بيان اين‌كه لايحه‌ بودجه سال آينده رويكرد انقباضي دارد، گفت: بودجه كل كشور 510 هزار ميليارد تومان است كه رقم آن نسبت به بودجه‌ سال گذشته، چهار دهم درصد رشد دارد، اما پس از شفاف‌سازي رشد واقعي كل كشور، 12 درصد است.

به گفته‌ او قيمت نفت در لايحه بودجه سال آينده 85 دلار و قيمت دلار 1150 تومان در نظر گرفته شده است.

او هم‌چنين اعلام كرد‌ كه ارقام مربوط به يارانه‌ نقدي در بودجه سال آينده به صورت شفاف اعلام نشده، اما احكام آن در لايحه بودجه ديده شده است.

ممبيني هم‌چنين بروز هرگونه كسري در بودجه سال جاري و آينده را رد و اعلام كرد كه معافيت حقوق كارمندان براي سال آينده شش ميليون و 600 هزار تومان در سال و 550 هزار تومان در ماه ديده شده است.

به گفته‌ ممبيني يكي از علل اصلي تاخير در ارائه لايحه‌ بودجه، تاخير در اعلام قيمت نفت و دلار توسط نهادهاي تصميم‌گير بوده، به‌طوري كه قيمت اين دو كالا حدود هفت روز قبل از تقديم لايحه‌ بودجه به مجلس نهايي شده است.

ممبيني با بيان اين‌كه لايحه‌ بودجه سال آينده حدود 42 درصد از منابع نفتي است، هم‌چنين از در نظر گرفتن دو باشگاه پيروزي و استقلال به عنوان شركت‌هاي دولتي در لايحه بودجه سال آينده خبر داد.

او هم‌چنين اعلام كرد: به دستور رييس جمهور براي پرداخت به كارمندان در سال آينده در لايحه بودجه اقداماتي انجام شده كه ممكن است سقف اضافه‌كار در سال آينده افزايش يافته و يا حتي برداشته شود.

مشروح نشست خبري متعاقبا اعلام مي‌شود.

انتهاي پيام