رتبه نخست لرستان در تولید حبوبات کشور

استان لرستان در زمينه توليد حبوبات در كشور رتبه نخست را دارد.

98724_312

 

به گزارش لکنا، درحال حاضراستان لرستان با تولید 145 هزار تن انواع حبوبات از سطح 167 هزار هکتار اراضی کشاورزی، رتبه نخست تولید این محصولات را در کشور به خود اختصاص داده است.
این میزان حبوبات شامل نخود، لوبیا، عدس، ماش و باقلا از سطح 167 هزار هکتار ازاراضی کشاورزی زیر کشت این محصولات برداشت شده است.
در لرستان بیش از 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجوددارد که سالانه 21 درصد آن به کشت حبوبات به ویژه لوبیا ، نخود و عدس اختصاص می یابد.
در سال زراعی جاری امسال میزان تولید حبوبات کشور نزدیک به 700 هزار تن است که 21 درصد مختص لرستان است.
به گفته طاهری مقدم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان سالانه بیش از 84 هزار تن نخود در لرستان تولید می شود.
شهرستان دلفان لرستان با تولید بیش از 40 هزارتن حبوبات قطب مهم تولید حبوبات در کشور است.
شهرستان دلفان با ۱۳۳ هزار هکتار اراضی کشاورزی و تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی یکی از قطب های مهم کشاورزی در استان لرستان است.
لرستان با تولید 76 هزار تن نخود در سال پس از استان کرمانشاه رتبه دوم کشور را دارد و با تولید سالانه 18 هزار تن لوبیا در شهرهای ازنا و الیگودرز ، از استان های برتر کشور محسوب می شود بهترین محصول نخود لرستان در شهرستان های دلفان، خرم آباد و کوهدشت کشت می شود و این شهرستان ها هم اینک مرکز بیشترین برداشت از این محصول هستند.
استان لرستان دارای دو میلیون و 800 هزار هکتار اراضی زراعی، باغی و منابع طبیعی است که از این میزان 800 هزار هکتار اراضی زراعی، باغی و مابقی طبیعی جنگل و مرتع است.
از مزارع قابل کشت استان که فقط 25 درصد آبی است حدود 175هکتار به کشت حبوبات اختصاص دارد.
استان لرستان با تولید 145 هزارتن حبوبات رتبه نخست تولید حبوبات را در کشور دارد.