فردا به خانه‌ام در نارمک خواهم رفت/ پول تاسیس دانشگاه از آسمان می آید

محمود احمدی نژاد رییس جمهور در آخرین گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه اول سیما درباره عمل به تعهدات خود و همکارانش گفت: در سال 84 و 88 ما کمترین قول های اجرایی را به مردم دادیم در حالی که عده ای وعده پول دادن مطرح می کردند اما ما وارد این مسائل نشدیم.وی ادامه داد: […]

276788_617
محمود احمدی نژاد رییس جمهور در آخرین گفتگوی زنده تلویزیونی از شبکه اول سیما درباره عمل به تعهدات خود و همکارانش گفت: در سال 84 و 88 ما کمترین قول های اجرایی را به مردم دادیم در حالی که عده ای وعده پول دادن مطرح می کردند اما ما وارد این مسائل نشدیم.وی ادامه داد: من به مردم قول دادم همه وجودم را وقف خدمت کنم و متعهد شدم که با همه تلاش پای منافع ملت خواهم ایستاد و از عزت ملت و تمامیت کشور دفاع خواهیم کرد و سرگرم مسائل شخصی و گروهی نخواهیم شد.رئیس جمهور ادامه داد: با توجه به توانمندی های عظیم کشور ما قول دادیم که استعدادهای موجود در کشور شکوفا شود و اکنون این مردم هستند که باید قضاوت کنند.

احمدی نژاد گفت: قول و قرارهایی بین من و مدیران اصلی دولت بر میثاق هایی بود که بین خود بستیم و در چند مورد با هم تفاهم کردیم.

وی اظهار داشت: اولین قول ما خدمت گذاری بود و در تمام دوره ای که در دولت هستیم زندگی خود را وقف ملت کنیم که قریب به اتفاق همکاران در این مورد به عهد خود وفا کردند.

*این دولت پاک ترین دولت تاریخ کشور است

احمدی نژاد تصریح کرد: من و همکارانم قول و قرار گذاشتیم تا پاک و پاک دست باشیم و امروز با اطمینان می گویم که این دولت پاک ترین دولت تاریخ کشور است.

رئیس جمهور ادامه داد: خیلی ها تلاش کردند وصله هایی به دولت بچسبانند اما به لطف خدا موفق نشدند و وقتی کسی دنبال کارهای دیگری نباشد مصونیت هم پیدا می کند.

احمدی نژاد ادامه داد: من و همکارانم قول داده بودیم در دوره ماموریت هیچ کس به دنبال کارهای شخصی اقتصادی نباشد و همه نیز براین عهد خود وفادار بودیم.

رئیس جمهور گفت: ما قول دادیم از مظلوم دفاع کنیم و در برابر زیاده خواهان بیاستیم که در این زمینه نیز خوب عمل کردیم.

وی افزود: با هم قول و قرار گذاشتیم بر عدالت پافشاری کنیم و در هر کاری کل کشور و کل مردم را در نظر بگیریم و تحت تاثیر اطرافیان نباشیم.

رئیس جمهور ادامه داد: من و همکارانم قول دادیم که به ارزش های الهی، انقلابی وفادار بمانیم و امروز در روز پایانی دولت بسیاری از همکاران من حتی از روز اول وفادارتر و مومن تر به ارزشهای الهی و انقلاب هستند و ادبیات این دولت ادبیات ارزشی، انسانی و سرشار از آرمان های الهی است.

احمدی نژاد اظهار داشت: ما قول داده بودیم همه کارها را با کارشناسی و دقت حداکثری انجام دهیم و در همه کارها منافع عموم مردم را در نظر گرفته و تحت تاثیر فشارها، تقاضاها و تمایلاتی که می خواهد ما را از سقوط عموم منحرف کند، قرار نگیریم.

وی افزود: من می توانم همین جا شهادت بدهم که اکثر قریب به اتفاق همکاران من به عهد خود وفا کرده اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: ما قول دادیم مردمی بوده و در کنار مردم و برای مردم باشیم و همینطور نیز بوده است.

*هیچ سندی که علیه منافع ملت باشد امضا نکردم

وی ادامه داد: من به عنوان خادم ملت هیچ سندی را علیه منافع ملت امضا نکردم و هیچ کس نمی تواند سندی بیاورد که علیه تمامیت ملت و ارزشهای حاکم بر کشور باشد.

احمدی نژاد گفت: ما به عهدی که بستیم وفادار ماندیم ما سوگند خوردیم از امانتی که ملت به ما سپرده است نگهداری کنیم و مثل یک نگهبان امین آن را به منتخب بعدی ملت بسپاریم که ما با آرامش و اطمینان این امانت را فرد بعد خواهیم سپرد و همه توان خود را برای صیانت از امانت ملت به کار گرفتیم البته نمی گویم که همه جا موفق شدیم بالاخره همه کارها دست ما نبود اما همه توانمان را برای وفای به عهدمان به کار گرفتیم.

وی ادامه داد: ما قول داده بودیم هیچ تصمیمی را از روی احساسات نگیریم و براساس منافع شخصی، گروهی و دسته ای تصمیم نگیریم و واقعا همه دولت به این عهد وفادار بوده است و هیچ وقت از روی احساسات تصمیم نگرفتیم.

احمدی نژاد اظهار داشت: ما خیلی عاطفی بودیم و وقتی کودکی را کنار خیابان و یا هر مشکلی را می دیدیم قلبمان به تپش می افتاد اما هیچ وقت از روز احساسات برای کشور تصمیم نگرفتیم بلکه تصمیماتمان با کار کارشناسی و دقت گرفته شد و گاهی برای تعیین یک شاخص دهها جلسه تشکیل می شد.

وی افزود: ما واقعا سعی کردیم به تعهدات خود عمل کنیم و عهدی که با مردم بستیم وفادار بمانیم.

احمدی نژاد با توجه به مسئولیت سنگین قوه مجریه و رئیس جمهور و شرایطی که در آن کار شد گفت: این بحث دارای ابعاد گوناگونی است چراکه مسئولیت ها و اختیارات باید متوازن باشد یعنی هر مسئولیتی معادلش اختیاراتی لازم دارد و اینکه این امر در قانون اساسی چگونه است، نیازمند بحث حقوقی است.

رئیس جمهور ادامه داد: فشار بر روی دولت بسیار زیاد بود و بارهای سنگین مسئولیت بر دوش آن بود به طوری که دو سال است ما می گوییم فشار خارجی وجود دارد اما بسیاری حتی حاضر نیستند به این موضوع اذعان کنند در حالی که در این شرایط همه باید به یکدیگر کمک کرده و فشارها را کاهش دهیم.

* دولت ما اهل گلایه نیست و روش ما سکوت بود

احمدی نژاد تصریح کرد: مطالب بسیاری علیه دولت ما گفته شد اما دولت ما اهل گلایه نیست و روش ما سکوت بود که این سکوت آگاهانه و متعهدانه بوده است چراکه با توجه به شرایط کشور و شرایط منطقه پرداختن به منازعات کار صحیحی نیست.

احمدی نژاد گفت: تبلیغات منفی علیه دولت بسیار زیاد بود و من احتمال می دهم ادامه هم پیدا کند و حتی ممکن است در یک بازه زمانی کوتاه تشدید هم بشود اما روش من همان روش قبلی است چراکه فکر می کنم کشور نیامند همبستگی، همدلی وهمکاری است.

رئیس جمهور گفت: دولت متعلق به همه و ملت است و هر دولتی که سر کار بیاید باید دست به دست هم دهند و یاری کنند تا کشور از شرایط مختلف عبور کند حتی اگر کشور در شرایط عادی بود ما نیازمند همدلی و همراهی برای افزایش سرعت پیشرفت کشور بودیم.

وی با اشاره به دیدار وزرای دولت خود با رئیس جمهور منتخب اظهار داشت: برای اولین بار پس از انقلاب تمامی وزرا و معاونین دولت با رئیس جمهور منتخب دیدار کردند و هرچقدر از وی اطلاعات خواستند در اختیارش گذاشتند.

وی افزود: من هم در دولت گفتم هرچقدر توان داریم باید از دولت آینده پشتیبانی کنیم و معتقدم که کارها باید با همدلی وهمکاری پیش برود.

*اموالم اکنون همان هایی است که در آن سال گفتم

احمدی نژاد در پاسخ به سوالی که از اموال و دارایی اش شد گفت: من سال 84 اموال و دارایی های خود را اعلام کرده ام و اموالم اکنون همان هایی است که در آن سال گفتم اما تغییرات اندکی داشته است.

وی ادامه داد: خانه ای در نارمک دارم که کل زمینش 175 متر است که این خانه قدیمی را در چهار واحد ساختیم تا با فرزندانم در آن زندگی کنیم.

رئیس جمهور ادامه داد: ساخت این واحدها را با دریافت وام بانکی و صندوق نهاد و با کمک فرزندانم انجام دادیم و این وظیفه هر پدر و مادری است که فرزندان خود را زیر بال و پرش بگیرد و البته خواسته همه ایرانی ها است.

احمدی نژاد افزود: پسر بزرگم مهندس عمران است و در یک شرکت کار می کند پسر کوچکم مهندس مکانیک و دخترم مهندس برق است و البته همسرم نیز مهندس است دامادمان نیز پزشک عمومی است که دست به دست هم این چهار واحد را ساختیم تا همه با یکدیگر زندگی کنیم.

رئیس جمهور در ادامه درباره اموال و دارایی های دیگرش گفت: آنچه اعلام کرده بودیم اکنون باذکر تغییرات بیان کردم که البته تغییرات را طی نامه ای به رئیس قوه قضاییه اعلام خواهم کرد.

*فردا به خانه ام در نارمک خواهم رفت

رئیس جمهور درباره اینکه پس از برگزاری مراسم تحلیف چه خواهد کرد؟ گفت: نزدیک افطار است و به منزلمان می رویم چراکه ما اساسمان را منتقل کردیم و امشب شب آخری است که در این جا مستقریم و فردا به خانه ام در نارمک خواهم رفت.

وی درباره فعالیتش بعد از پایان دولت اظهار داشت: ما همواره در خدمت کشور خواهیم بود و هر زمان مردم صلاح بدانند در هر کار و هر جایی در خدمت ملت خواهیم بود اما یکی از کارهای اصلی ام بعد از دوران ریاست جمهوری همان دانشگاه ایرانیان است.

وی افزود: من یک عضو کوچک از خانواده دانشگاه هستم و از آنجا به پاستور آمده ام و بالاخره باید به کار اصلی خود برگردم و از مدتها قبل به این امر اندیشیده ام و رایزنی ها و گمانه زنی های زیادی هم در این باره مطرح شده است اما من به دنبال جایی بودم که بتوانم بیشترین خدمت را به کشور بکنم.

رئیس جمهور اظهار داشت: فکر من این بود که به سمت کارهای پژوهشی بروم و در حد بضاعت خود بتوانم به پیشرفت کشور کمک کنم که این کار در قالب تاسیس دانشگاه عملی است.

رئیس جمهور با اشاره به اخذ مجوزهای دانشگاه خود تصریح کرد: اکنون در حال انجام اقدامات مربوط به این دانشگاه هستیم و هدف ما جذب دانشجو در داخل و خارج است و به دنبال پرداختن به تحصیلات تکمیلی هستیم.

*پول تاسیس دانشگاه از آسمان می آید/ از جاهای مختلف مختصر کمک هایی نیز دریافت کردیم

احمدی نژاد درباره تامین هزینه های این دانشگاه گفت: پول این دانشگاه از آسمان می آید و من و همکارانم که این دانشگاه را تاسیس کردیم چیزی نداشتیم و به همین دلیل یک ساختمان موقت از دولت برای آن گرفتیم.

رئیس جمهور افزود: تاسیس دانشگاه هزینه های فراوانی دارد البته ما از جاهای مختلف مختصر کمک هایی نیز دریافت کردیم اما تصمیم گرفتیم این دانشگاه را به دوش مردم بیاندازیم و از خدا خواستیم راهی باز کند که همه مردم در این زمینه مشارکت کنند.