اختصاصی لکنا/ تلاش دوستی، ملکشاهی و حیدری برای محقق شدن صنایع پتروشیمی و سیمان در کوهدشت/ تخصیص هزار میلیارد تومان اعتبار اولیه+ لزوم توجه به صنعت خودروسازی

  به گزارش اختصاصی لکنا، در روزهای پایانی دولت دهم، با عنایت دولت ، پیگیری های نماینده ی محترم جناب آقای ملکشاهی و تأکید جناب آقای احمدی نژاد طرح ملی پتروشیمی به کوهدشت اختصاص یافت ولی به علت عدم استقبال بخش خصوصی به این موضوع، اقدامی عملی صورت نگرفت تا اینکه با برگزاری جلسات مکرر […]

پتروشیمی

 

به گزارش اختصاصی لکنا، در روزهای پایانی دولت دهم، با عنایت دولت ، پیگیری های نماینده ی محترم جناب آقای ملکشاهی و تأکید جناب آقای احمدی نژاد طرح ملی پتروشیمی به کوهدشت اختصاص یافت ولی به علت عدم استقبال بخش خصوصی به این موضوع، اقدامی عملی صورت نگرفت تا اینکه با برگزاری جلسات مکرر کارگروه مربوطه با شهامت و جسارت آقای فرشاد حیدری مدیرعامل محترم بانک ملی و موافقت ایشان، شرکت سرمایه گذاری این بانک، این پروژه را به عهده گرفت. در نشست های سه گانه بین آقایان ملکشاهی، حیدری و دوستی عضو شورای شهر تهران که حضوری افتخاری دارد و به نوبه ی خود می تواند با توجه به اینکه از مهره های نزدیک به دولت آقای روحانی ست در تداوم این پروژه و حمایت دولت یازدهم از آن بسیار موثر باشد، از اقدام جسورانه ی آقای حیدری تشکر به عمل آمد.

در یکی از این نشست ها که مورخ 92/4/30 برگزار شده، آقای حیدری با ارائه ی گزارشی از معرفی و انتصاب مدیرعامل پتروشیمی و مسئول پیگیری جناب آقای حسنی مهندس جوان بومی که کارشناس ارشد صنایع است و اختصاص اولیه هزار میلیارد تومان اعتبار ریالی خبر داد و اعلام نمود به زودی بانک ملی اقدام به احداث هتل جهت اسکان متخصصان و کارشناسان اعزامی خواهد کرد. آقای ملکشاهی نیز در این جلسه با تشکر از آقای حیدری از سفر قریب الوقوع رحیمی معاون اول رئیس جمهور جهت کلنگ زنی پروژه خبر داد. همچنین مهندس اسماعیل دوستی در این جلسه ضمن تشکر از اقدام خوب و در خور تحسین دکتر حیدری و پیگیری های آقای ملکشاهی، قول مساعد داد که هماهنگی های لازم را جهت تداوم پروژه و حمایت دولت دکتر روحانی از آن به عمل آورد. وی با اشاره به اینکه شهرستان کوهدشت دارای معادن غنی و بسیار است خواستار مشارکت بانک ملی در احداث صنایع سیمان در این شهر شد که با استقبال آقای حیدری مواجه شد و مقرر شد هیأتی از سوی وزارت متبوع جهت بررسی و مکان یابی و مطالعات اولیه به کوهدشت اعزام شود.

از آنجا که چهره های کوهدشتی مقیم مرکز همچون آقایان حجت الاسلام دکتر عباسی فرد، مهندس اسماعیل دوستی و … در دولت یازدهم نقش تعیین کننده و کلیدی خواهند داشت، انتظار می رود در خصوص این پروژه ها و گسیل دادن سایر پروژه های اشتغال زا به منطقه تلاش جدی نمایند تا شاید بتوان زخم کهنه ی بیکاری جوانان این مرز و بوم را مرهمی نهاد. قطعاً مردم این دیار نیز قدردان تلاش های دلسوزانه و بی ادعای عزیزان خواهند بود. از آقای ملکشاهی نیز انتظار می رود که احداث کارخانه ماشین سازی را که حجت الاسلام قبادی سالیان متمادی از آن سخن می گفت، از محاق انتظار بیرون کشیده و و این پروژه را از طریق گفتگو با بخش خصوصی و با استفاده از ظرفیت آقای دوستی با همکاری و مشارکت بانک های خصوصی عملیاتی سازد.