ساماندهی امور جوانان به سبک مدیران لرستانی/ کارگروهی که جدی گرفته نمی‌شود

در جلسات کارگروه ساماندهی امور جوانان در استان لرستان همواره شاهد کم تحرکی حاضران و غیبت مدیران دستگاههای اجرایی استان هستیم، موضوعی که تاکنون بارها مورد انتقاد رئیس این کارگروه قرار گرفته است

untitled

بارها نوشته ایم که کارگروه ساماندهی امور جوانان همان قدر مهم است که کارگروههای دیگری چون اشتغال و سرمایه گذاری و کارگروه اجتماعی و فرهنگی، ولی کو گوش شنوا؟! مدیران لرستانی برای این جلسه اهمیت چندانی قائل نمی شوند. دستور کارهای تکراری، برنامه های نه چندان کارشناسی، گزارش عملکردهایی برای خالی نبودن عریضه، و … تنها ره‌آورد جلسات کارگروه ساماندهی امور جوانان در استان لرستان است، موضوعی که تاکنون بارها صدای رئیس این کارگروه را درآورده است.

این در حالیست که مسائل مختلف حوزه جوانان اعم از اشتغال، ازدواج، آسیب های اجتماعی، اوقات فراغت و هزاران موضوع دیگر در این حوزه باید در جلسه کارگروه ساماندهی امور جوانان به بحث گذاشته شده و برنامه های مرتبط در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

حضوری که هر روز کمرنگ تر می شود

پیش از این بارها حسن شریعت نژاد معاون مستعفی سیاسی امنیتی استانداری لرستان از این موضوع انتقاد کرده بود و حال که نوبت ریاست این کارگروه به سجاد معین رسیده است او نیز از بی حالی و بی برنامگی حاکم بر این جلسات انتقاد دارد.

untitled1

در کارگروه ساماندهی امور جوانان استان لرستان بیش از 20 دستگاه عضو هستند که مطابق ساختار این کارگروه باید روسای این دستگاهها و مدیران کل در جلسات حضور یابند ولی دریغ از توفیق ملاقات بسیاری از مدیران در این جلسه! هر روز آمار حضور مدیران در جلسه کارگروه ساماندهی امور جوانان کمرنگ تر می شود، به طوریکه گاه شاهد هستیم که برخی دستگاهها در سطح کارشناس در جلسه شرکت کرده اند تا علاوه بر اختیارات محدود نماینده دستگاه شرکت کننده، مصوبات این کارگروه از ضمانت اجرایی کافی نیز برخوردار نباشد.

تکرار بی توجهی ها صدای معاون استاندار را درآورد؛ جلسه بی حال و کم تحرک است

به هر روی در تکرار بی توجهی ها به جلسه کارگروه ساماندهی امور جوانان لرستان روز گذشته نیز استانداری لرستان شاهد برگزاری یک جلسه با کمترین راندمان در حوزه جوانان بود که انتقادات متولیان را نیز در پی داشت.

سجاد معین سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان با اشاره به اینکه جلسه اولی است که من در ستاد ساماندهی امورجوانان حضور دارم، اظهار داشت: این جلسه بسیار جلسه بی حال و کم تحرکی است. وی با بیان اینکه این جلسه مغایر با مبحث و موضوع جلسه است، افزود: جوانان عناصر بسیار پرشور و حال هستند اما جلسه ستاد ساماندهی جوانان بسیار بی حال است. سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان ادامه داد: بی حالی این جلسه یا به دلیل هشت روز، روزه داری است و یا اینکه روال جلسه همیشه همین طور بوده است. معین با انتقاد از بی نظمی های موجود در این جلسه گفت: قرار بر این بوده که جلسه راس ساعت 10 صبح برگزار شود اما تا ساعت 10 و 15 دقیقه جلسه شروع نشد و تا ساعت 10 و 45 دقیقه اعضای جلسه یکی یکی آمدند.

انتقاد از غیبت مدیران؛ اکثر حاضران را نمی شناسم!

وی با اشاره به اینکه  ادارات کل ارشاد و آموزش و پرورش نیز در پایان جلسه حضور یافتند و در این زمینه رکورد دار هستند، یادآور شد: توجیه شان هم این بود که دعوت نامه در جایگاه خود ارائه نشده بود. سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه باید در رابطه با حضور به موقع و بانظم در جلسه دقت نظر شود، اظهار داشت: چرا جلسات ستاد ساماندهی جوانان باید اینقدر کم رونق و بی نظم باشد. معین با اشاره به اینکه مسائل مربوط به جوانان بسیار مهم و سرنوشت ساز است، گفت: اما از همین رونق جلسه ستاد ساماندهی جوانان می توان فهیمد که ما همچنان در رابطه با اهمیت امور جوانان در غفلت به سر می بریم.

untitled2

وی در ادامه سخنان خود با عدم حضور مدیران در جلسه ستاد ساماندهی جوانان اشاره کرد و افزود: بسیاری از اعضای کنونی جلسه را نمی شناسیم چرا که اکثرا از کارشناسان دستگاه های اجرایی هستند. سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه اگر این ستاد یک ستاد قانونی است باید آن را جدی گرفت، یادآور شد: از این پس باید مدیران دستگاه های عضو این ستاد در جلسه حضور داشته باشند و می توانند کارشناس خود را نیز به همراه بیاورند.

دور باطل کارگروه جوانان در زمینه تسهیلات ازدواج

معین با اشاره به اینکه در این جلسه تنها نباید به بحث ازدواج و وام ازدواج پرداحته شود، تصریح کرد: جوانان مسائل مختلفی دارند و باید به مقوله هایی مثل تحصیل، بیکاری، تهدیدها و آسیبها و … توجه شده و آنها را پیگیری کنیم. وی با بیان اینکه “مستمع است که صاحب سخن را بر سر شوق می آورد” اظهار داشت: وقتی از ابتدای جلسه با بی رمقی اعضای جلسه و بی رونقی جلسه مواجه شدم هرچقدر که خواستم صحبت و مبحث جدیدی را مطرح کنم نشد. سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان با تاکید بر اینکه ضمانت ماندگاری ارزشها و نظام این است که جوانان را درست تربیت کنیم و بسازیم تا آینده جامعه ساخته شود، گفت: نداشتن اعتبار کافی برای اجرای برنامه های حوزه جوانان بهانه خوبی نیست. معین با تاکید بر اینکه این امر که ما بنشینیم تا اعتبارات بیاید و بعد کار کنیم غلط است، یادآور شد: مدیرانی که بدهکار هستند معلوم است که کار کرده اند و مدیرانی که بدهکاری ندارند معلوم است هیچ تلاشی برای اجرای کارهای حوزه جوانان نکرده اند.

وی با اشاره به اینکه درحال حاضر چهار ماه از سال 92 گذشته و اعتبارت نیز هنوز ابلاغ نشده است، ادامه داد: مدیرانی که به دنبال انجام وظایف خود هستند باید در حال حاضر به اندازه چهار ماه بدهکار باشند. سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان یادآور شد: جلسات بعدی ستاد ساماندهی جوانان باید با تغییرات کلی و رونق بسیار برگزار شود.

به مدیران غایب تذکر کتبی داده شده است

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان نیز در این جلسه با انتقاد از عدم حضور مدیران دستگاهها در این جلسه اظهار داشت: به نظر مدیران دستگاهها برخی جلسات از اهمیت پایینی برخوردار است و به همین دلیل معاون و کارشناسان خود را برای حضور در این جلسه می فرستند.

untitled3

حامد نظرنیا با اشاره به اینکه به مدیرانی که در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان حضور نمی یابند تذکر داده شده است، افزود: برخی مدیران نیز به دلیل عدم حضور پی در پی تذکر کتبی دریافته کرده اند. وی با اشاره به اهمیت جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان عنوان کرد: مدیران فکر می کنند چون دبیر این جلسه اداره کل ورزش و جوانان است و استانداری در آن نقشی ندارد این جلسه اهمیتی ندارد. نظرنیا یادآور شد: سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری لرستان امروز نیز تذکرات جدی به مدیران دادند که امیدواریم در جلسات بعدی شاهد حضور مدیران دستگاهها در کارگروه ساماندهی امور جوانان باشیم.

خبرگزاری مهر