استاندار لرستان: آموزش و پرورش، نقش تعيين كننده اي در شناسايي استعدادها و تربيت نيروي انساني كارآمد دارد

  به گزارش لکنا به نقل از ايرنا، دكتر حبيب الله دهمرده روز يكشنبه در بازديد از اداره كل آموزش و پرورش استان، افزود: نيروي انساني مهم ترين ركن در روند توسعه همه جانبه و پايدار محسوب مي شود و نهاد آموزش و پرورش به واسطه وظيفه ذاتي تعليم و تربيت، اصلي ترين نقش در […]

MakeThumbnail.aspx

 

به گزارش لکنا به نقل از ايرنا، دكتر حبيب الله دهمرده روز يكشنبه در بازديد از اداره كل آموزش و پرورش استان، افزود: نيروي انساني مهم ترين ركن در روند توسعه همه جانبه و پايدار محسوب مي شود و نهاد آموزش و پرورش به واسطه وظيفه ذاتي تعليم و تربيت، اصلي ترين نقش در زمينه تربيت و پرورش نيروي انساني كشور را برعهده دارد.
وي اظهار داشت: تربيت نيروي انساني متخصص و كارآمد با هدف فراهم كردن بستر مناسب براي رشد و توسعه همه جانبه كشور، يك سرمايه گذاري مفيد و بلند مدت محسوب مي شود كه ثمره آن تامين نيروي متخصص و توانمند براي قبول مسئوليت هاي مديريتي و اجرايي در آينده كشور است.
استاندار لرستان گفت: برهمين اساس، تلاش براي تقويت و توانمندسازي بهتر و بيشتر مجموعه آموزش و پرورش با هدف دستيابي به اهداف مشخص و موردنظر در تربيت و پرورش نيروي انساني متخصص، متعهد، كارآمد و توانمند، وظيفه اي ملي و همگاني است.
دكتر دهمرده افزود: اين مهم در سايه تعامل و همكاري مطلوب مجموعه آموزش و پرورش با ديگر دستگاههاي اجرايي و همچنين همراهي و مشاركت اوليا و دانش آموزان در تحقق اهداف و برنامه هاي پيش بيني شده آموزشي و پرورشي است.
نماينده عالي دولت در لرستان تصريح كرد: دراين ميان، وزارت آموزش و پرورش نيز بايد با بهره گيري از روش هاي نوين و جديد علمي و آموزشي براي تدريس مطالب و تعليم و تربيت دانش آموزان، شرايط لازم براي ارتقاي سطح دانش و توان علمي معلمان و مربيان خود در مقاطع مختلف تحصيلي را به خوبي فراهم كند.
وي افزود: لازمه موفقيت معلمان در فرآيند تعليم و تربيت دانش آموزان، بهره مندي از قابليت هاي لازم و مناسب علمي و آموزشي است تا بتوانند در مواجهه با ذهن خلاق و پرسشگر دانش آموز به خوبي بستر مناسب و فضاي مطلوب براي شكوفايي و پرورش استعدادها و خلاقيت هاي آنان را آماده كنند.
به گفته وي، ضعف آموزشي و عدم آشنايي معلمان و مربيان با روش هاي نوين علمي و آموزشي به طور طبيعي موجب بروز چالش در عرصه تعليم و تربيت و همچنين ايجاد انحراف در مسير مطلوب و صحيح تعليم و تربيت دانش آموز خواهد شد.
به گزارش ايرنا، مديركل آموزش و پرورش استان لرستان نيز دراين ديدار، گزارشي از روند فعاليت ها و برنامه هاي آموزش و پرورش استان در حوزه هاي مختلف آموزشي را ارائه كرد.