دو مدرسه فرسوده و غيرمقاوم شهرستان كوهدشت براي نوسازي تخريب شدند

مديركل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: دو واحد آموزشي شهرستان كوهدشت به دليل قدمت بالاي ساختمان، فرسودگي و مقاوم نبودن و براي بازسازي و مقاوم سازي، تخريب شده اند.

 

IMAGE635021470631949649

 

 

سيد حجت اله كلانتري روز جمعه در گفت وگو با ايرنا افزود: تعداد زيادي مدرسه غيراستاندارد و فرسوده در سطح استان لرستان وجود دارد كه اين مدارس به دليل خطرات احتمالي كه دارند، بايد تخريب و نوسازي شوند.
وي اظهار داشت: دو مدرسه كميل و سميه شهر كوهدشت نيز كه در مناطق قديمي و بافت فرسوده شهري قرار دارند به دليل فرسودگي ساختمان غيرقابل استفاده شده بودند كه به همين دليل و براي بازسازي و مقاوم سازي ، تخريب شدند.
وي ضمن تكذيب خبر تخريب دبيرستان خديجه كبري در شهر كوهدشت، افزود: اين واحد آموزشي به هيچ عنوان تخريب نشده و با توجه به همجواري با ساختمان دادگستري كوهدشت، به عنوان واحد رفاهي مورد استفاده آموزش و پرورش قرار خواهد گرفت.
مديركل آموزش و پرورش استان لرستان گفت: در صورت تامين اعتبار موردنياز براي بازسازي دو واحد آموزشي تخريب شده، اين واحدها از سوي سازمان نوسازي بازسازي و مقاوم سازي شده و تحويل آموزش و پرورش خواهند شد.
كلانتري افزود: مدارس فرسوده و قديمي ديگر شرايط لازم براي استفاده دانش آموزان را به واسطه بروز خطرات احتمالي ندارند و به همين دليل اين مدارس در اولويت بخريب و بازسازي قرار مي گيرند.
وي تصريح كرد: دو مدرسه سميه و كميل نيز به دليل فرسوده بودن و براساس اعتراض اهالي منطقه، به محلي براي تجمع افراد ولگرد و معتاد تبديل شده بود.
مديركل آموزش و پرورش لرستان، برخي شايعات مبني بر احداث پاركينگ در زمين اين مدارس تخريب شده، گفت: اين مدارس پس از ساخت و نوسازي براي استفاده دانش آموزان، به آموزش و پرورش تحويل داده خواهند شد.
به گزارش ايرنا، برخي رسانه ها اخباري مبني بر تخريب سه واحد آموزشي در شهر كوهدشت را براي ساخت يك پاركينگ خودرو منتشر كردند كه اين موضوع از سوي مديركل آموزش و پرورش لرستان تكذيب شد.