شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی نوین در جمهوری اسلامی بود/ شکایات متعددمردمی‌به کمیسیون‌قضایی ازنحوه برخورد پرسنل‌دستگاه قضا

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاکید بر اینکه باید بحث آموزش و نظارت در دستگاه قضایی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت: متاسفانه با توجه به حجم کاری در دستگاه قضایی، کمبود پرسنل قضایی به شدت احساس می‌شود که این مهم از معضلات اصلی دستگاه قضا است. اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو […]

ImageThumb21-399x300
رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با تاکید بر اینکه باید بحث آموزش و نظارت در دستگاه قضایی بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد، گفت: متاسفانه با توجه به حجم کاری در دستگاه قضایی، کمبود پرسنل قضایی به شدت احساس می‌شود که این مهم از معضلات اصلی دستگاه قضا است.

اللهیار ملکشاهی در گفت‌وگو با خانه ملت، با گرامیداشت هفته قوه قضاییه، افزود: این هفته فرصت خوبی است تا قوه قضاییه گزارشی از عملکرد خود را به مسئولان و مردم ارایه داده و برنامه های آینده خود را مطرح و بازبینی کند.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه از دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) قوه قضاییه بسیار مهم وارزشمند بود، ادامه داد: در اوایل انقلاب مرحوم شهید بهشتی از شخصیت های کلیدی و از طراحان اصلی نظام جمهوری اسلامی به شمار می رفت که به همین سبب ایشان به عنوان رئیس دیوان عالی کشور و رئیس شورای قضایی منسوب شد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه شهید بهشتی معماردستگاه قضاییه نوین در جمهوری اسلامی بود، تصریح کرد: بیشترین تحولات در دستگاه قضایی از زمان بعد از انقلاب به وجود آمد و تشکیلاتی که برای دستگاه قضایی طراحی و در قانون اساسی هم تعریف شد نتیجه افکار دکتر شهید بهشتی بود.

وی، در مورد اینکه تاکنون قوه قضاییه چقدر توانسته مطالبات مردم را پاسخ دهد، گفت: قوه قضاییه با بدنه جامعه در ارتباط است و نتیجه کار دستگاه قضایی بیشتر در احکامی که صادر می‌کند متبلور می‌شود که خوشبختانه توانسته در اکثر موارد مطالبات مردم را پاسخ دهد.

ملکشاهی، تاکید کرد: البته ناگفته نماند که یک ناراضایتی به دستگاه قضا وجود دارد که آن از نحوه برخورد پرسنل دستگاه قضایی با مردم است که در این خصوص شکایات متعددی به کمیسیون قضایی وحقوقی رسیده است.

نماینده مردم کوهدشت در مجلس نهم، آموزش و نظارت را دو رکن اصلی در دستگاه قضایی خواند و ادامه داد: با توجه به اینکه مردم ولی نعمت نظام هستند و در هر سه قوه باید تلاش شود تا مطالبات مردم به پاسخ داده شود بنابراین لازم است تا بحث آموزش و نظارت در دستگاه قضایی بیش ازگذشته مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، ضمن برشمردن مشلات موجود بر سر راه دستگاه قضایی کشور، یادآور شد: متاسفانه با توجه به حجم کاری در دستگاه قضا کمبود پرسنل قضایی به شدت احساس می شود که این مهم از معضلات اصلی دستگاه قضایی است.