“کشکان” همچنان قربانی می گیرد/ پروژه احداث استخر پلدختر تعطیل شد

  در حالی همچنان رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر قربانی می گیرد که احداث استخر مصوب سفر هیئت دولت به این شهرستان همچنان بلاتکلیف باقی مانده و این پروژه با 12 درصد پیشرفت تعطیل است. فرمانده انتظامی پلدختر در گفتگو با  مهر اظهار داشت: نوجوان 14ساله پلدختری ساکن منطقه “دردیا” عصر روز یکشنبه برای شنا […]

untitled

 

در حالی همچنان رودخانه کشکان در شهرستان پلدختر قربانی می گیرد که احداث استخر مصوب سفر هیئت دولت به این شهرستان همچنان بلاتکلیف باقی مانده و این پروژه با 12 درصد پیشرفت تعطیل است.

فرمانده انتظامی پلدختر در گفتگو با  مهر اظهار داشت: نوجوان 14ساله پلدختری ساکن منطقه “دردیا” عصر روز یکشنبه برای شنا در روستای چم گردله به رودخانه کشکان رفته بود.

 

سرهنگ علی نجات کرمی افزود: این نوجوان به علت عدم آشنایی به فنون شنا در رودخانه غرق شد که جسد وی بعد از گذشت 12ساعت با کمک اهالی و غواصان از رودخانه بیرون کشیده شد.

رییس پلیس پلدختر گفت: جسد این نوجوان به سردخانه بیمارستان پلدختر انتقال داده شد.

 

بنابر این گزارش شهرستان پلدختر با داشتن حدود 100 هزار نفر جمعیت از گرم ترین شهرستان های استان لرستان و همانند خوزستان گرمسیری است که در این راستا دولت در سفر اول خود به این شهرستان احداث استخر در پلدختر را تصویب کرد که این پروژه با گذشت هشت سال و با تعویض و خلع ید سه پیمانکار به بهره‎برداری نرسیده است.

نبود استخر در پلدختر جوانان و نوجوانان این شهرستان را به رودخانه کشکان می کشاند به طوریکه این رودخانه همچنان قربانی می گیرد.

 

متاسفانه شهرستان پلدختر از نبود استخر شنا در رنج است و جوانان این دیار با پیمودن مسافت 55 تا 60 کیلومتر برای شنا به شهرهای کوهدشت و دره شهر می روند که این امر علاوه بر اتلاف وقت، انرژی، هزینه های ایاب و ذهاب، خطرات جاده را باید به آن افزود.

احداث استخر شنای پلدختر که یکی از آرزوهای جوانان شهرستان محسوب می شود بعد از گذشت هشت سال 12 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طبق نظر رئیس اداره ورزش و جوانان  شهرستان پلدختر نقشه‎های طراحی شده این استخر فاقد اصول استاندارد بوده و این پروژه مدت یک‎سال است تعطیل و در مرحله فنداسیون باقی مانده است.

این روند در آخرین واکنش ها موجب انتقادات شدید امام جمعه شهرستان پلدختر در تریبون نماز جمعه شد.