ریشه و تبار لرستانی مرحوم اکبر هاشمی رفسنجانی

                                    (آیت الله رفسنجانی در کنار پدر) یادداشتی در فضای مجازی دست به دست می گردد که در آن ادعا شده تبار مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به اتابکان لرستان بر می گردد. مهدی صفریان (نوه خواهر مرحوم هاشمی): آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از تبار شاهوردی خان آخرین اتابک لرستان بود که در سال […]

۱m6h3ngniady6wojqxp                                    (آیت الله رفسنجانی در کنار پدر)

یادداشتی در فضای مجازی دست به دست می گردد که در آن ادعا شده تبار مرحوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی به اتابکان لرستان بر می گردد.

مهدی صفریان (نوه خواهر مرحوم هاشمی):
آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی از تبار شاهوردی خان آخرین اتابک لرستان بود که در سال ۱۰۰۶ هجری قمری به دستور شاه عباس کبیر کشته شد. طایفه میر بخصوص میرهاشمی ها از نسل شاهوردی خان هستند.
و بنا به مطالبی از قول حسین مرعشی و کتاب «حاج هاشم از لرستان تا رفسنجان» نسب نامه آیت الله هاشمی رفسنجانی به طایفه میر از طوایف بالاگریوه لرستان می رسد.

پسر شاهوردی خان فردی به نام اصلان خان بوده و از نوادگان او شخصی بوده به نام ملا اسماعیل و او فرزندی داشته به نام ملاحسین و این فرد نیز فرزندی به نام کریم داشته و فرزند کریم هم فردی بوده به نام هاشم لر، وی به یزد و سپس روستای شریف آباد کشکوییه رفسنجان مهاجرت کرد و در سال ۱۲۸۴ قمری فوت شد.

هاشم فرزندان زیادی داشت و از جمله فرزندانش کسی به نام احمد بوده که وی پدر میرزا علی بهرمانی بوده و میرزا علی بهرمانی پدر اکبر هاشمی رفسنجانی است.